‘laag en hoog’

Het zonnige weer van gisteren nodigde echt uit om met de camera op pad te gaan. Eigenlijk ging ik op zoek naar vogeltjes in de nu bijna bladerloze bomen. Maar die speelde weer kiekeboe en dan gaat de lol – voor mij dan – er gauw af .

Mijn ogen werden naar de grond getrokken door de madeliefjes. Dus knielen om laag bij de grond in het natte gras (goed voor de stomerij !!!) te komen.

* * *

* * *

Efin, een paar natte knietjes leverde het op maar toen ik wilde opstaan en naar boven keek zag ik dit

stralend blauwe lucht en een roos met knoppen hoog boven de struiken uit.

een appeltje voor de dorst

 kronkelige takken

en even verderop op de grond dit veertje.

Ik kwam nog veel meer tegen maar dat bewaar ik voor volgende logjes.

16 thoughts on “‘laag en hoog’

  1. Bofkont madeliefje en rozen en ook nog een stralende blauwe lucht. Dan maakt een nat knietje toch niets meer uit. Zoveel moois heb je ervoor terug gekregen.

  2. Ik ben blij, dat je op zo’n zonnige dag door de knietjes gegaan bent, Ada.
    Er viel daar beneden veel moois te zien.
    En ook schitterende blauwe luchten…het appeltje heeft zich nog even over het takje naar je toe geslingerd om zich van z’n “mooiste” kant te laten zien, haha…..

  3. Wat een blauwe lucht!!! Als we de weersberichten moeten geloven zien we die voorloptig niet.
    Dat madeliefje heb je echt prachtig in beeld gebracht Ada!

  4. je hebt toch een vogeltje gevonden zie ik

    en al die bloemetjes nu nog , vorig jaar was hier alles wit, vandaag denkt de natuur bijna dat het lente is

  5. Wat fijn Ada dat ik je weer gevonden heb en dat je weer kunt bloggen. Dat is toch niet normaal wat er bij weblog aan de hand is, je hebt groot gelijk dat je daar niet op gaat wachten maar het is wel jammer van al je foto’s en blogjes die je in al die jaren hebt gemaakt. Ik zal je weer geregeld op komen zoeken en bedankt voor je leuke reactie :)!

  6. wat een prachtige foto’s heb je weer gemaakt,
    heb genoten van alle vogels en bloemetjes,
    maar de druppels op de takken en touwtjes zijn
    supermooi,en alles zo scherp!
    nog bedankt voor de fijn en bemoedigende reactien tot gauw
    🙂 grtjs…

  7. hihi, vogels spelen ook altijd verstoppertje met mij en die fluiten dan net alsof ze mij uitlachen 🙂
    maar er is genoeg te zien hé, wat staat het madeliefje er mooi op, dat zijn echte doorzetters

  8. Het is dat de takken kaal zijn maar verder lijkt het haast een logje van een paar maanden terug.
    De kleuren en de blauwe lucht, heel mooi.

  9. De natuur lijkt flink in de war te zijn door de hoge temperaturen. Gelukkig houd jij het koppie erbij om die opvallende verschijnselen vast te leggen. Vooral die bloeiende roos is toch wel heel bijzonder.

  10. Nou, je natte knietjes waren wel de moeite waard, want wat een prachtige foto`s zijn het geworden.
    Top
    Samen met de blauwe luchtfoto`s een heerlijke vrolijke log !

  11. knappe foto’s, zeker van het madeliefje….

    en rozen met knoppen zijn er zelfs in december, of hoe de natuur wat van slag is…

    natte knietjes neem je er beslist met de glimlach bij…

    groeten

  12. Met je camera in de hand kijk je toch echt veel meer en beter om je heen, dan zonder. Ik vind dat vogeltje dat verstoppertje met je speelt wel heel grappig. Die denk: ‘oeps daar heb je Ada, ff wegwezen’. 😉 Maar dat de roos bloeit is toch wel vreemd, dat verwacht je toch niet meer. Leuke serie!!

  13. Super zoals je het madeliefje hebt gekiekt Ada.
    Leuk hè als je met de camera op stap gaat zie je
    veel mooie details.
    Och en een paar natte knietjes is dan niet erg als je
    met zo`n mooi buit thuiskomt.
    :-))))
    fijne donderdag
    🙂 Aly

  14. Ook al moet het nog kerst worden, de kronkelwilg is al in paasstemming zo te zien.
    Mooi he, al die verrassende dingen die je onderweg tegenkomt. Met een fototoestel in je hand zie je altijd zoveel leuke en mooie dingen. Leuke serie! Ik heb met plezier met je meegewandeld.

Geef een reactie

