Op overwinteringstocht

Eind december gingen we op weg naar Nieuw Zeeland voor onze ‘overwinteringstocht’. Dat is niet zo koud als het klinkt want het is aan de andere kant van de aardbol zomer van december tot maart.

Vanuit de kerstsfeer op Schiphol richting Singapore de eerste etappe van de lange vliegreis (totaal ca. 26 uur).

Na een nachtje slapen in Singapore zijn we in de ochtend klaar voor de laatste etappe.

De zon verschijnt boven de horizon en het vliegtuig krijgt de laatste check-up.

Door het tijdsverschil arriveren we ook in de ochtend op het vliegveld van Christchurch.

Daar staat een auto klaar voor onze tocht door Nieuw Zeeland.

Vanwege de verwoesting van Christchurch door de aardbeving van vorig jaar rijden we om stad heen. We houden liever de herinneringen die we hebben aan deze mooie stad. Dus rechtstreeks door naar Akaroa om een paar dagen bij te komen van de reis.

Zicht op Akaroa

Gelukkig vind ik daar snel een paar betere wandelschoenen en kan ik dus op-pad-gaan  😉

15 thoughts on “Op overwinteringstocht

  1. Ik moest een heel eind terug scrollen om het
    begin van jullie tocht te vinden maar ik wil hem
    graag in z’n geheel meebeleven 🙂
    Wat laat je ons Schiphol schitterend zien dmv die kerstbal!
    Een lange reis maar ongetwijfeld de moeite waard.
    Is jouw kopfoto ook Akaroa Ada? Een droomplaat overigens!

    Ik weet niet of ik nog op elk log ga reageren maar ik ga ze
    wel allemaal bekijken en lezen!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  2. Wat mooi laat je het vertrek zien in de kerstbal een orginele herinnering.
    Misschien wel de kaart voor dit jaar.

  3. Prachtig Ada, ik kijk met belangstelling uit naar het vervolg.
    deze mooie foto’s beloven veel:-)

  4. Gelukkig zie ik je begin nog van je wintertocht.
    Mooi is die kerstbal op Schiphol.
    En van z`n kaartje waar alles precies ligt, hou ik wel van 🙂
    Ga nu naar reis 2

  5. Wat een reis hebben jullie gemaakt. Wat die super schoenen betreft zouden ze echt zo goed lopen? Ben maar blij dat je daar jou vakantie niet mee hoeft te lopen. Maar wel heel mooi gevonden. En nu gaan we dus heerlijk genieten van jullie reis. Ik verheug me op elk blog je wat je er over laat zien.
    groetjes Nell

  6. op zo’n logje over NZ zat toch een beetje te wachten…
    .

    en als ik die schoenen bekijk, moet je wel op grote voet leven (lol)

    groeten

  7. Hola hola Ada…wat een geweldige onderneming.
    Dit is extra genieten.
    Super bonito..
    Dag dag veel lieve zongroetjes

  8. Als ik die aantal uren reizen zo lees, dan denk ik pfff.
    Maar je weet dat het doel meer dan mooi is.
    Een mooie inleiding op je reisverslag.

  9. Wat een geluk, dat je nog een paar goeie wandelschoenen op de kop kon tikken.
    Dat was wel nodig voor zo’n lange reis. Je zou er spontaan jubeltenen van krijgen 🙂
    Ik vind mezelf opeens heel erg zielig….wat moet ik me toch behelpen met mijn wandelschoenen 😦
    Dat zicht op Akaroa is al geweldig. Ik ben dus zeer benieuwd naar het vervolg.
    Fijn weekend verder.

  10. Ik zit naast Klaproos, Ben benieuwd wat voor mooie serie je er weer gemaakt hebt.
    Wat een lange reis, maar zal vast wel de moeite zijn geweest en ook zo lekker lang, weg, veel gezien natuurlijk. Kom maar op met de serie’s, zal wel een hele uitzoekerij zijn geweest,
    Gezellig weekend en groetjes.

  11. Het lijkt me geen straf om na zo’n lange reis eerst eens even lekker bij te komen, en dat zal in zo’n mooie, ongetwijfeld rustige omgeving als Akaroa vast wel lukken.

  12. heerlijk ada,
    het avontuur gaat beginnen dat voel ik aan mijn water:-)

    zalig,
    vanaf vandaag zit ik op de voorste rij:-)

    xxx

Geef een reactie

