zonnig – 2/2

De mooie gele paardenbloem steekt ook zijn ‘kopje’ weer in het gras op.

De paardenbloem kan worden gebruikt voor vele medicinale doeleinden. Bijvoorbeeld zou de bloem algeheel versterkend zijn door een grote hoeveelheid mineralen en vitaminen, ook bij anemie, bloedaanvullend, een zeer goede voorjaarsreiniger.

De bloem zou ook een voorspellende eigenschap hebben.

Als je wilt weten hoe lang je nog te leven hebt, blaas dan de pluisjes van een paardenbloem, zoveel als erop blijven staan, zoveel jaren heb je nog te leven.

Daar wachten nog even mee want voorlopig genieten we gewoon van het zonnige geel.

12 thoughts on “zonnig – 2/2

  1. Ik heb hem inderdaad ook al gesignaleerd, maar nog niet gefotografeerd.
    Het is een ongelooflijk mooi onderwerp om te fliepsen…in alle stadia.
    In knop, volop in bloei en als pluizenbol….zelfs in verval!
    En hij heeft dus ook nog geneeskrachtige eigenschappen en zelfs voorspellende!!!!
    Hoe hebben ze dit ooit onkruid kunnen noemen 😦

  2. En ik altijd maar zo hard mogelijk blazen dat alle pluisjes eraf zijn..
    Oeps. 😉 Ik had allang niet meer mogen leven!

  3. Ook al zegt men dat het onkruid is, een paardenbloem is een schoonheid. Zeker als je hem van dichtbij bekijkt. Ik verheug me al op de gele weilanden!

  4. De paardenbloem is het toppunt van `zie de schoonheid van gewoonheid`!!
    Ik blies vroeger altijd en dan de pluisjes die overbleven…zoveel kinderen kreeg je 😉
    Andere variatie dan jij 🙂

  5. Aan al die reinigende en medicinale doeleinden waag ik me maar niet.
    In mijn ogen is de paardenbloem nog altijd een van de meest ondergewaardeerde bloemen, vooral als je hem zo groot mogelijk bekijkt m.b.v. een macrolens is het een prachtig bloemetje.

  6. of hoe mooi een paardenbloem wel is…

    en de pluisjes wegblazen, ga ik niet meer doen…

    fijne dag

  7. Durf nu niet meer te blazen na jou wijsheid.
    Heel erg mooi zo als je de uitkomende knop hebt gefotografeerd.
    Met als sluitstuk het zonnetje zelf.
    Blijft een dankbaar foto onderwerp, als hij uitgebloeid is een foto van de pluisjes die je weggeblazen hebt?.

  8. schitterend hoe je dit zonneke hier laat ontluiken, ada! 😀

    zoveel pluisjes overblijven, zoveel jaren heb je nog?
    hmmm ..
    lijkt mij een beetje vreemd?
    of heeft een oud manneke van 100 nog zoveel adem om alles in 1 keer weg te blazen? 😉

Geef een reactie

