DE KEPLERTRACK

Veel gelopen hebben we niet in de Catlins vanwege de regen. We halen hier ‘de schade’ in en lopen (een klein stukje van)  de Keplertrack.

Dit is een van de grote, meerdaagse wandelingen die je in Nieuw Zeeland kunt maken. Overnachten in hutten of je eigen tentje meenemen. Voorzieningen zijn zeer basic: alleen een kraantje, toilet en kookplaats.

Wij lopen ca. 6 km tot de Shallow Bay volgens de borden ca. 3,5 uur v.v.  Maar met kijken, fotograferen en rustpauzes doen wij er de hele dag over.

Over de brug en dan linksaf.

De track is zacht glooiend en gaat door een beukenbos met uitzichten op de rivier.

Sommige scènes in de Lord of the Rings films werden gefilmd in de buurt van dit deel van de rivier.

Halverwege ligt er een klein meertje een bezoek meer dan waard.

Even een broodje en wat drinken

Zo dicht bij de grond zie ik allerlei moois

en verder gaan moeten we weer

Onze eindbestemming bereikt.

Na een tijdje van de omgeving te hebben genoten wandelen we terug

Terug bij de brug

Voldaan en genoten van een prachtige wandeling.

15 thoughts on “DE KEPLERTRACK

  1. Dat was een fikse wandeling.
    Al wandelend zie je wel heel veel.
    De natuur is daar erg mooi.
    Wel bijzonder dat je daar was, waar delen van The Lord of the Rings zijn opgenomen.

  2. Basic in zo`n omgeving is èèn worden met de natuur.
    Geweldig mooi is het hier Ada,
    Geniet helemaal met jullie mee.
    🙂

  3. Weet je zeker dat dit niet het paradijs is? Wat een prachtomgeving, ademdenemend zo schoon! Leuk als je dan weet dat daar filmopnames gemaakt zijn.Ik wens je een heel fijn weekend, groetjes Nell

  4. De paden op…de lanen in….. en ondertussen met je neus bijna op de grond ff mosjes fliepsen.
    Ik kan me voorstellen dat daar opnames van Lord of the Rings zijn gemaakt. Fantastisch landschap.
    Zo dat was een fikse wandeling… heerlijk dat ik voor m’n pc zit.
    Fijn weekend Ada, grtjs. 😉

  5. Wat een natuurschoon, geweldig.
    Bij zo’n lange wandeling met zoveel moois onderweg, en dan nog glooiend, zou ik niet meer terugkeren bij het startpunt, vrees ik. Des te mooier dat ik deze prachtige wandeling lekker van achter de pc kon meemaken.
    Maak er een mooi weekend van, Ada.

  6. helaas….. ‘no dogs allowed’ , het valt me gelijk op, moet ik toch wat anders zoeken…..
    Mooie serie Ada, wens je een fijn weekend. Gr Jan W

  7. de natuur ziet er daar paradijselijk uit Ada…

    het brugje lijkt me wel wat eng…

    heel mooi fotoverslag van deze wandeling…

    fijne dag…

  8. Dat geloof ik graag, dat jullie genoten hebben.
    Super mooi is het daar
    En wij genieten mee
    En dan ook nog een begaanbaar duidelijk pad, wat wil je nog meer.
    Heerlijk…zalig….zucht.. !!

  9. wat een hemels logje ada, en dan zitten aan het water en de zonnedauw begroeten, da’s were eens wat anders dan een regendans doen hé.
    wat een schitterende natuur is er daar t e zien,
    ik heb errrrrrrg genoten ada.

  10. Wat een mooie omgeving daar, fijn om die door jou mooie foto’s te kunnen zien.
    Vind de hangbrug wel een beetje eng, want volgens mij is die best wel hoog.
    In foto 7 zit zoveel diepte dat m’n maag protesteerde, heel erg goed gedaan.
    Heb weer genoten van deze wandeling bedankt dat je ons laat meegenieten.
    Fijn weekend.

  11. Moeilijk om aan te geven hoe lang een wandeling ongeveer duurt, ik zou ook veel meer tijd kwijt zijn tussen al dat moois 🙂 Prachtige omgeving met al dat water en het bos lijkt wel een sprookjesbos met al dat mos tussen de bomen. Het water in de rivier lijkt zo laag te staan, dat je niet eens een brug nodig hebt? Leuk om Nieuw Zeeland samen met jou te ontdekken Ada!

  12. Een overweldigende natuur heeft Nieuw Zeeland. En daar krijg je nooit genoeg van, neem ik aan. Heerlijk om zo te mogen meegenieten!

Geef een reactie

