IMPRESSIES UIT QUEENSTOWN

Queenstown ligt aan de noordelijke oever van Lake Wakatipu. Het is een stad die veel toeristen trekt en een centrum voor avontuurlijke sporten (o.a. bungee jumpen, wildwater raften).

De stad is ontstaan tijdens de goudkoorts, rond 1860.

 Op een schiereiland liggen de Queenstown Gardens. Hier staan rijen hoge sparren en liggen brede grasvelden en rozenperken. Evenals de bowlingbaan.

De Twin Screw Steamer Earnslaw (TSS) is een stoomboot uit 1912 die nu gebruikt wordt voor rondvaarten over het meer. Dit schip deed dienst in de mijnbouwtijd toen men het Wakatipumeer nog gebruikte als verbindingsweg naar Kingston. Het  wordt ook wel ‘de dame van het meer’ genoemd.

Langs de noordelijke oever loopt een wandelpad van Queenstown naar Frankton. Wij zaten ongeveer halverwege en hadden prachtig uitzicht op het meer en genoeg te wandelen.

Met dit soort super snelle boten kun je je adrenaline behoorlijk laten stijgen. Onder de brug door is verboden voor andere vaartuigen vanwege de stroming én de  stroomversnellingen in de  shotover river . Het linkje verwijst naar een reclamefilmpje van de Shotover Jet.

In ieder geval Queenstown is een bezoek meer dan waard. Hier in de omgeving zijn  ook weer veel opnamen gemaakt voor de film Lord of the Rings

Na de stevige wandeling én de opwinding – alleen al van het kijken naar  al die activiteiten – hebben we dit wel verdiend… Proost

15 thoughts on “IMPRESSIES UIT QUEENSTOWN

  1. De tweede foto met de blauwe en rode lucht is schitterend.
    Jullie hadden daar een mooi plekje met genoeg vertier.
    Je hebt donkerbier en heel donkerbier, zie ik.
    Proost!

  2. Wat een mooie serie weer. Prachtig landschap, jammer dat het helemaal aan de andere kant van de wereld is, anders wist ik het wel.

  3. Proost op deze prachtige serie die je ons hier voorschotelt en de interessante uitleg er bij.
    Heb weer heel erg genoten van dit deel van je reis.

  4. Proost drink hum op dan is ie vut. Kan me voorstellen dat je na al dit moois gezien te hebben, aan het heerlijk donkere nat toe bent.

  5. In 1 woord: WOW!
    Als ik jouw foto’s zo zie.. Dan moet Nieuw Zeeland toch echt op mijn lijstje met reisbestemmingen!!!

  6. Je schotelt ons weer een prachtige serie voor, Ada.
    Wat een geweldige omgeving!
    Een tochtje over het meer met die fraaie oude stoomboot trekt me eerlijk gezegd meer dan zo’n spectaculaire vaart met die jetboat, want dan gaat me net wat te hard tussen al die ongetwijfeld harde rotswanden.

  7. Mooi gedaan met de collages, lijkt wel een vakantiefolder…
    Een bezoekje meer dan waard…klopt zo te zien,
    helaas kom ik niet verder dan je blog….nou ja, helaas…
    Gr Jan W

  8. Je hebt heel wat gezien: o.a. een vreemde eend (in de bijt) en je bent ook Klaproos tegengekomen! 🙂 Mooie collages van de foto’s ennuh proost hè!! Tis verdiend!

  9. Grappig al die mannen in hun heldere witte pakjes! Een mooie impressie van Queenstown en dat je je daar niet hoeft te vervelen is wel duidelijk! Proost!

  10. wat een geweldige serie ada,
    alsof ik er zelf gelopen heb * slurppppp*

    oef ja het maakte me wel dorstig weet je, * slurrrrp*

    dat eendje lijkt er wel eentje van hier * hik*

    oeps… dat gaat niet goed met mij als het zo warm is,
    hihi
    maar zolang ik lustig sta te zwaaien in de wind is het okay bay mee:-)

  11. geweldig al die mannen in hun wit pakje met hun hoedje 🙂
    en dan die boot ooo
    ja ik zal er ook maar eens naar toe gaan 🙂
    maar het is zo lang vliegen hé 😦

Geef een reactie

