‘N OUD AMBACHT

In  afwachting van de brugbediening bij Kalenberg Ossenzijl keek ik naar boven en kijk wat ik zag

 Een schoorsteenveger aan het werk. Op deze manier zie je dat toch zelden meer tegenwoordig.  Hij zag mij ook en ging er even voor staan toen hij de camera ontdekte.

Even later ging hij weer aaan het werk.

Hij had wel plezier in z’n werk en wellicht ook omdat het prachtig weer was.

Deze schoorsteen kan weer worden gebruikt en met het weer van gisteren zou je de kachel bijna weer aan willen doen.

19 thoughts on “‘N OUD AMBACHT

  1. Ada de kiekjes zijn … wauw ….
    ja ja ze zijn er nog, al moet je ze zoeken met een zaklantaarn.
    Dag dag lieve zonnige regengroetjes.

  2. Leuk om te zien, zie ze hier in bepaalde dorpjes nog wel eens, inderdaad slipjas en hoge hoed op.
    Echt leuk om te zien.
    Deze man had er echt plezier in, maar goed met zonnig weer is dat best lekker werk.

  3. Heel grappig dat hij even poseerde voor jou. Hier in onze buurt zie je nog regelmatig schoorsteenvegers. Wat wil je ook, iedereen heeft hier en openhaard.

  4. En zo valt er voor de oplettende reiziger onderweg altijd wel wat te zien.
    Mijn eerste reactie was dezelfde als die van mijn naamgenoot: jammer dat hij geen hoge hoed draagt. 🙂

  5. P.s. Ik scrollde nogmaals naar foto 2 en volgens mij is dit niet Kalenberg maar Ossenzijl.
    @ Goed opgelet Jetske het is inderdaad Ossenzijl

  6. Mooi gespot, je had er toen nog een mooi blauwe lucht bij.
    Volgens de ARBO mag het zelfs niet meer op deze manier met een ladder naar boven klimmen en dan los op het dak gaan staan.
    Wij doen het wel hoor met dergelijk regenachtig weer, de houtkachel aan. Vandaag is het weer redelijk goed.

  7. Toch mis ik de hoge hoed Ada….
    Maar dat is ook de enige ‘valse noot’ in deze TOP-serie!!
    Gr Jan W

  8. Leuk dat je dit zag!
    Zo te zien heeft hij echt plezier in zijn werk. 🙂 Lijkt me ook nog wel leuk om te doen! 🙂
    Belangrijk werk ook nog trouwens…

  9. Dat zijn unieke foto’s dacht dat het beroep van schoorsteenveger uitgestorven was.
    Hij heeft er nog lol in ook, dus blijf jij maar naar boven kijken dan ontgaat ons niets van wat er op de daken gebeurt.

  10. o wat mooi,nee dat zie je bij ons niet meer.leuk iemand die plezier aan zijn werk beleeft zie je toch al niet zo vaak meer,ik mag dat graag zien,fluitende je werk doen.

  11. Tenslotte moet de schoorsteen roken, letterlijk en figuurlijk dan hè. 🙂
    Leuke serie over een vrolijke snuiter!

  12. die is vast aan ’t oefenen om mee te mogen gaan in het circus dat ‘sinterklaas’ heet? 😆

    volgens mij word ie meteen gepromoveerd tot hoofdpiet, met al zijn kunstjes op het dak! 😉

  13. Een vrolijke man!
    Tegenwoordig vegen ze heel vaak van binnenuit de schoorsteen. Deze man is dus echt een bezienswaardigheid.

Geef een reactie

