OOIEVAARS – 1

Vorige week dinsdag was een volledig verregende dag. Pas aan het begin van de avond kwam opeens het zonnetje tevoorschijn. Na een hele dag binnen zitten bedacht ik dat het tijd werd om weer eens bij de ooievaarsnesten te gaan kijken.

Inmiddels zijn er al behoorlijk grote jongen te bewonderen.  Er wordt geduldig gewacht tot een van de ouders terugkomt met een avondsnack.

De brenger van het lekkers wordt met luid geklepper ontvangen.

Het landen vergt wel de nodige navigatie.

Een geslaagde landing wordt gevierd met een gezamenlijk luid geklepper.

Een enthousiaste ontvangst

die met de nodige rituelen gepaard gaat.

Ik heb daar zeker een uur staan kijken en fotograferen heerlijk in het avondzonnetje . . . . .      wordt vervolgd.

23 thoughts on “OOIEVAARS – 1

  1. Hallo hallo Ada heel bijzonder … fantastisch…
    Wat een sierlijkheid.
    Ze swingen echt hé..mooi het weidse…de blauwe lucht…mmmmnnn smullen.
    dag dag lieve zongroetjes.

  2. Mooi hoor je serie met ooievaars… en het wordt nog vervolgd…. nou die volgende serie wil ik ook wel zien….Agnès

  3. Gave serie Ada!
    Ik weet hoe “verslavend” het ooievaarsfliepsen is 🙂
    Ben zelf al een paar keer naar Gorselte geweest wat ook zo’n
    “ooievaarsdorp” is maar het is elke keer weer een feest!

    Groetjesss,
    beuzeblaadje

  4. Wauw wat een mooie reeks van de ooievaars een genot om naar te kijken.
    Kan er net als jij uren naar kijken en gewoon de tijd vergeten.
    Groetjes.

  5. Je geduld is wel beloond, maar ik zie nog geen jongen. Of zijn ze al bijna net zo groot als moeder ooievaar? Of zie ik het niet goed?

  6. Was zeker de moeite waaard om daar een uur te kijken en te fotograferen.
    Prachtige foto’s, ha dje niet verwacht na zo’n regenachtige dag dat het nog even zou opklaren.

  7. Prachtig is dat geklepper, de bijbehorende plichtplegingen ook.
    Mooie serie Ada.
    Gr Jan W

  8. Blijft zonder meer een prachtige vogel voor op de foto, zoals bij deze serie ook weer heel duidelijk te zien in. Een mooi fotomoment.

  9. Wat een leuk gezicht zeg.
    Kan me voorstellen dat je daar niet meer weg kwam. Dat zou ik ook niet doen.
    Dan ook nog heerlijk genieten van het zonnetje.. Beter kan niet!

  10. Mooie serie weer, Ada, vooral de tweede foto vind ik een prachtige treffer.
    Jij had duidelijk meer geluk, maar vooral geduld dan ik. Ik heb vorige week een tijdje staan posten bijeen aantal ooievaarsnesten bij Beetsterzwaag, maar meer dan één jonge zwarte snavel heb ik niet gezien en de voedselbezorging liet zo lang op zich wachten dat ik het koud begon te krijgen …

  11. klepperde klepper de klep klep ada, ikkan het horen hier,
    wat een mooi geluid, wat een fantastisch gezicht,

    genoten met hoofdletter hier vandaag 🙂

  12. Zelf zou ik met open mond hebben staan kijken naar de landingsvaardigheden van die ‘rare vogels’.
    Prachtige serie in het gouden licht Ada!

  13. Als je iedere keer op zo’n manier je eten krijgt opgediend, moet ’t toch wel lekker smaken! Mooi zoals je de
    ooievaar ziet navigeren om heelhuids en zonder iemand te raken op het nest te landen. Mooie serie Ada, ik
    zou graag naast je hebben staan genieten 😉

  14. wat een feestelijk ontvangst, ada! 😉

    daar blijf je met plezier naar staan kijken en bestaat tijd niet meer!

    kben curieusss wat hierop het vervolg gaat zijn! 😉

  15. Geloof ik graag dat je daar zo lang hebt gestaan. Het blijft bijzonder om te zien deze sierlijke vogels. Kom maar op met de volgende serie. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Geef een reactie

