BOVENLEIDING

Tijdens het varen let ik eigenlijk weinig op ander verkeer zoals treinen. Hooguit kijk ik alleen als ik het geluid van de trein hoor. Af en toe zijn er wel mooie lijnen te zien in de loop van het spoor maar ja de boot vaart en voor je het weet is het moment voorbij.

Deze foto’s zijn gemaakt varend in noordelijke richting komend vanuit Heerveen.

Het Nieuwe Heerenveense Kanaal is een kanaal dat begint bij Heereveen en dat in noordelijke richting langs Vegelinsoord ten westen van en parallel aan de spoorlijn Heereveen-Leeuwarden loopt.

Er vielen mij wat details op en toen waren we er voorbij.

16 thoughts on “BOVENLEIDING

  1. Ja en in die trein zat ik gisteravond en bezag de wereld vanaf het spoor. Leuk die twee verschillende werelden vanuit een heel ander uitgangspunt.

  2. Ohhh Ada wat laat je weer veel moois zien..
    Geweldig dit is optimaal genieten.
    Dank je wel
    Een heel fijn zonnig weekend. dag daggie

  3. Bijzondere details en mooie lijnen Ada.
    Die wieltjes zijn wel heel apart .
    Snap niet waar die voor dienen ,)
    Fijn weekend
    🙂

  4. Ja daar loopt de spporlijn inderdaad heel dicht langs het water. Mooie plaatjes laat je zien.
    Nog echt oud spoor. Grappig!

  5. Mooie details, nooit gezien, let je normaal ook niet op. Maar wat je al eerder zei, als je vaart zie je hele andere dingen.
    Veel plezier nog met varen, is nu heerlijk weer.
    Groetjes.

  6. Dat zijn inderdaad fraaie lijnen en details, Ada, jammer dat je ze niet wat meer vrijstaand van de bomen kon kieken.
    Gisteren lag alle treinverkeer van en naar Leeuwarden een tijdlang stil vanwege blikseminslag.
    Maak er een mooi weekend van, het is in elk geval een stuk frisser dan de afgelopen dagen.

  7. Toen ik nog in Hoorn t.o. de spoorbaan woonde, was dit mijn uitzicht. Ik heb ook nooit begrepen waar die grote raderen voor zijn, maar intrigerend is het wel!! En het levert een mooi lijnenspel op.
    Fijn weekend Ada, grtjs. 😉

  8. Gek maar kijk er in de auto altijd naar ( als ik zelf niet achter het stuur zit natuurlijk) en omdat je er naast rijd en te hard gaat is dit moeilijk te fotograferen.
    Vind het dan ook mooi om te zien hier, hoe je dit vastgelegd hebt met de camera.
    Mooie detail foto’s van deze volgens mij toch oude spoorlijn?.
    Fijn weekend.

  9. Ik heb er eerlijk gezegd nooit opgelegd en vraag me nu af wat die karrenwielen in die bovenleiding voorstellen?! 🙂

  10. Heel wat anders dan de HSL of de Betuwelijn. Niet bepaald modern. Maar wel goed voor een goede treinenloop.

Geef een reactie

