SCHUITJE VAREN – 1

 Tot nu zijn we in dit vaarseizoen in totaal zo’n drie weken met de boot ‘op pad’ geweest voornamelijk door Friesland.  Ik wil jullie in een reeks een uitgebreide impressie geven wat ik zoal onderweg zie en fotografeer vanaf de boot.

kerkje in Kruinre (Ov.)

molen langs het Nieuwe Heereveense Kanaal

richting Akkrum

koeien die ’s morgens de wei worden ingelaten

Een spinnekopmolen nabij de Peansterdijk langs de Wijde Ee

Een veulentje net te zien door het riet heen

de meeuwen genieten van een ander uitzicht 😉

20 thoughts on “SCHUITJE VAREN – 1

  1. Al varende kom je toch veel moois tegen, Ada. Vooral je spinnekopmolen vind ik bijzonder mooi.
    Die zie je toch niet zo veel volgens mij.
    groetjes, Truus

  2. Prachtig vanaf het water Ada
    Het is een heel ander gezicht zoals je de werels vanaf het water bekijkt.
    Mooie standpunten vanuit de boot.
    Hopelijk komt deze reactie wel aan.
    🙂

  3. Ik kan me voorstellen dat je daar je 3 weken vakantie doorbrengt. Want er is zoveel moois te zien. 🙂
    Daar kun je wel 3 weken lang van genieten!!!

  4. Leuk idee om de dansende meeuwen vast te leggen.
    De lepelaar in volle vlucht is goed gelukt.
    Het is en blijft een scheterig gezicht dat jong op de rug. Veilig, hoog en droog.
    Vanaf het water kijk je toch heel anders tegen de dingen aan dan vanaf de wal.
    Mooie series. ik heb genoten.

  5. Wat ziet het er vanaf het water echt heel anders uit.
    Mooie vergezichten laat jij ons zien.
    Prachtige vaartocht met mooie blauwe luchten 🙂

  6. Wat genieten is dat toch…wat is er heerlijker dan lekker varen door het hollandse land en mooie foto’s maken:-) Prachtig hoor!

  7. Mooi om Fryslân nu eens vanaf het water te zien.
    Jullie hebben het goede weer blijkbaar allemaal op gemaakt, want er waren vandaag boven de Friese en Overijsselse wateren alleen maar buien en donkere wolken te zien.

    @ Echt niet, wacht maar op het vervolg van de serie we hebben zelden zulke donkere luchten zien!!!!

  8. Als maar een blauwe lucht, (zeker gefotoshopt. 😉 Nah zonder dollen, het lijkt me heerlijk zo op het water langs molens, koeien en veulens te ‘glijden’. Grtjs.

  9. tja vanop het water heb je helamaal andere zichten en kan je zo dieren op een andere manier toenaderen en fotograferen
    ik geniet mee:)

  10. Mooie serie Ada, moest van de week nog aan je denken toen op tv bij ‘de mooiste plekjes van nederland’
    het/een smal haventje bij de Ee in beeld kwam. Je ziet veel meer dan vanuit een auto, geniet lekker door.
    Gr Jan W

  11. van op het water krijg je een ander zicht op de dingen…

    stuk voor stuk mooie foto’s

    ik kijk al uit naar het vervolg..

    fijne dag !

  12. Volgens mij kom je ogen te kort zo te zien en toch ont gaat je niets.
    Een prachtige gevarieerde serie.
    Ps. En ik maar denken dat je door heel Nederland vaart.
    Kijk altijd naar de voorbij varende plezier jachtjes hier en denk dan zou Ada daar in zitten.

  13. heerlijk ada, zoveel als j ij ziet
    die scholekster is wel prachtig hé
    met z’n rode oogjes,

    bijzonder vind ik,

    alle foto’s zijn plaatjes

  14. Laat je de foto’s aan een willekeurig iemand zien, dan zou die denken dat jullie in al die weken prachtig weer hebben gehad. Vanaf het water ziet alles er heel anders uit dan vanaf de weg. Heerlijk rustig (toen nog wel, nu niet meer zo). Dat is echt genieten.

Geef een reactie

