SCHUITJE VAREN – 2

Mist en regen en af en toe een mooie dag.

We gaan richting Opeinde en de Leijen i.c. bakboord uit gaan we hier

Gemaakt in het Peinderkanaal richting Opeinde

Palingnetten schoonmaken op de Leijen.

Er zitten veel kokmeeuwen op hun nest

Veel gekrijs bij het af en aanvliegen

Aan de andere kant zie ik een paar windsurfers en een kite surfer

Ondertussen ziet de lucht er behoorlijk dreigend uit.

Op het water beleef je dit type weer toch anders dan gewoon thuis.

 Maar het verveelt nooit.

In de verte de schoorsteen ( en van de elektriciteitscentrale bij  het Burgummermeer )  van de grasdrogerij in Opeinde.  Hier komt de zeilboot BM vandaan.

Eerst gaan we nog een nachtje slapen in Eastermar aan de Lits.

19 thoughts on “SCHUITJE VAREN – 2

  1. Toch nog even over die rokende schoorsteen … 🙂
    Weet je zeker dat die 2e schoorsteen geen antennemast is? Die staat namelijk vlak bij de schoorsteen van de grasdrogerij in Opeinde. Als ik in de buurt ben zal ik eens een paar plaatjes schieten van de electriciteitscentrale bij Burgum.

    @ Jan ik ga in ieder geval de volgende keer van beide foto’s maken. Maar zoals ik al schreef volgens mij heb je gelijk. Ik maakte vanaf de boot rondom foto’s.

  2. Oh Ada wat bijzonder….prachtige natuurkiekjes.
    Tjonge je blijft kijken…b.v. de zonne energie de dreigende luchten etc….
    Heerlijk.
    Dank je wel een en al genieterieje.
    Veel lieve zongroetjes..dag daggie

  3. Wind ,water en heftige wolkenluchten boven en op het water is het een totaal andere belevenis Ada.
    Mooi in beeld gebracht .
    🙂

  4. Lijkt me ook geweldig om te varen, je ziet het inderdaad allemaal heel anders en ik houd van het water.
    Leeft altijd zoals je laat zien, lekker veel vogels om te fotograferen. de kokmeeuw staat er mooi op.
    Ook met dit weer maak je mooie foto’s al is het met de zon erbij natuurlijk voor jezelf prettiger, lekker buiten zitten met een een drankje 😉 Ik zie het helemaal zitten..helaas hebben we geen boot 😦
    Houd het maar bij de rondvaarten die er overal zijn , ook mooi.

  5. Heel mooi die kokmeeuwen en de dreigende luchten zijn ook prachtig. Alleen kan ik mij indenken dat wanneer je op een bootje zit, zulke luchten een stuk dreigender overkomen dan wanneer je thuis achter het raam dit moois mag aanschouwen. Het schoonspuiten van de palingnetten is iets wat wij natuurlijk ook nooit zien, leuk !

    groetjes, Truus

  6. Vanaf het water ziet de wereld er toch heel anders uit dan vanaf de wal. Mooi om dit stukje Friesland, dat zo eigen is, te zien. Ik denk alleen dat de pijp niet van de Bergumermeercentrale is, maar van de grasdrogerij Opeinde.

  7. Mooie serie weer, genieten vanuit je bootje, er is zoveel moois te zien in en langs het water.

  8. Mooi om de Leijen nu eens vanaf de andere kant te zien, dat lukt me normaal gesproken alleen in een echt koude winterperiode, zoals is februari.
    Misschien oriënteer ik me helemaal verkeerd zo vanaf het water, maar is die rokende schoorsteen niet van de grasdrogerij in Opeinde …? Volgens mij heeft de elektriciteitscentrale namelijk twee schoorstenen …

  9. Het was me een genoegen om via m’n scherm mee te varen, geniet hier zo van.
    Je tekst en uitleg en de foto’s die vaak de rust overbrengen die het varen geeft.
    Mooi gezicht zo die dreigende lucht boven het water een heel andere ervaring als de wolkenlucht die boven je huis hangt.
    Heb in Duitsland gevaren op De Müritzsee een natuurgebied dat bestaat uit meer dan duizend meren,
    voelde me helemaal thuis op het water.
    OP de heenweg stond er een stevige wind en was het bewolkt en terug hadden we mooiweer met een lekker zonnetje.
    Volop genoten op het boven dek lekker de wind door je haren.
    Groetjes.

  10. Ooit komt het er vast van: een rotonde, of stoplicht bij zo’n bord met afslagen voor vaarroutes. 😉
    Ik heb met je mee genoten van schuitje varen en heb mn ogen uitgekeken!

  11. hihi die laatste is wel erg grappig ook ada,
    wat eene beleving,
    de komeeuwkes geven zeker een boel kabaal 🙂
    prachtig om te zien hé.

  12. heel wat te zien op het water
    wat een mooie meeuwen
    indrukwekkende lucht
    ik zou schrik hebben op een boot bij onweer

Geef een reactie

