SCHUITJE VAREN – 8

En verder varen we weer door Friesland waar dit roodborstje naar ons keek

slootje in het dorpje De Veenhoop

’n visdiefje begint aan de duikvlucht

Dit zag ik vlak voor de boot voorbijvliegen het riet in . . . .

gauw naar achteren met de camera. . .  Niet al te scherp

maar hoewel deze wat scherper is toch niet echt duidelijk te zien. Ik denk een torenvalkje   maar hou me aanbevolen voor verbetering  Een Koekoek (met dank aan Klaproos).

In de Nije Feart even voorbij Driesum zien we  één gans als voorbode van  . . .

ik heb ze niet meer geteld

het landschap onderweg in de Nije Swemmer / Aldswemmer

richting Dokkumer Nieuwe Zijlen

bekend terrein inmiddels het stadje Dokkum

dit keer gaan we er varend door

maar ik kan het niet laten toch nog weer foto’s te maken dus zien jullie het ook nog een keer 😉

over de Dokkumer Ee richting Leeuwarden.

13 thoughts on “SCHUITJE VAREN – 8

  1. ……….. met je camera altijd onder handbereik? Wat mij betreft vaar je zo heel Nederland door ! Ik geniet. Ook het doorkijkje van de 2e foto vind ik erg mooi.

  2. Oooo Ada wat een fantastische serie. Niet alleen bootjes maar ook de watervogels zijn in grote getale aanwezig op de waterwegen. Tjee mie nee een koekoek !!
    WOW wat COOL ! Grandioos Ada….
    Volgens een vogelgids hier in de buurt (ga af en toe mee op exursie) laat een koekoek zich bijna nooit zien.
    Knap dat je deze bijzondere vogel hebt kunnen fotograferen.
    Het visdiefje heb je ook super in vogelvlucht gevangen.
    🙂

  3. Ha bij een van deze bruggetjes in Dokkum is toch het keerpunt van de elfstedentocht.
    ( Stond er nl bij toen ik ze fotografeerde.)
    Heb weer zalig mee gevaren en heb genoten.
    Dat is toch iets bijzonders als je een koekoek kunt fotograferen een geluk dat je hem zag zo tussen het riet.

  4. Mooie serie weer van ús moaie Fryslân, Ada.
    Ook al is hij niet helemaal van top tot teen te zien, een koekoek heb ik nog nooit van zo dichtbij gezien. Volgens mij hebben die vogels de pest aan fotografen …
    Het duikende visdiefje staat er prachtig op.
    Intussen zal het op de Friese wateren vast een stuk drukker zijn. Dat geldt zeker voor de omgeving van De Veenhoop, want daar is vandaag het skûtsjesilen.
    Tot slot: ik heb geprobeerd om je een paar foto’s te mailen van de schoorstenen van de centrale en de grasdrogerij, maar dat lukte niet. Kun jij mij evt even mailen …?

  5. hier kan ik blijven naar kijken Ada….

    de foto van de ganzen is een topper, maar ook die van het paard en die…..

    kortom een “geweldige” reeks !!

    fijne dag

  6. wat een heerlijke serie weer,dat je nou net de jaarlijkse meeting van de ganzen moest zien ,meestal is dat op een geheime lokatie,

  7. Hallo hallo Ada….wauw wat een schoonheid
    jij weet wat een mens nodig heeft.
    Fantastisch.
    Geweldig om hier rond te snuffelen…dank je wel
    eneuh blijf pronken met deze mooie kiekjes
    dag daggie lieve zongroetjes.

  8. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ada,
    je hebt een koekkoek gevangen in het riet:-)

    waarschijnlijk een jong dat door een rietzanger is grootgebracht,

    G*E*W*E*L*D*I*G mooi, nog nooit gezien dat ze dit deden

    toppie,

  9. Wat een grote groep ganzen Ada, zo veel tegelijk heb ik nog nooit gezien. Wat is Friesland toch mooi hè. Jaren terug trokken wij ook veel door Friesland, het heeft iets al die dorpen en de vlaktes.Maar vooral het water en de meren.
    Fijne dag gewenst van Nell

  10. Schitterend!

    Mijn favoriet is the zwanen groep. Deden zij een demonstratie?

    Groetjes,

    Hallo

Geef een reactie

