VINSCHGAU – MARTELLTAL

In het westen van Zuid-Tirol, ligt de Vinschgau vallei die een lengte heeft van ca. 80 km. De vallei strekt zich uit van de Reschenpas naar Naturns bij Merano.

Het is een prachtig gebied met veel variatie. De panoramafoto geeft hiervan een indruk.

Appelboomgaarden en wijngaarden aan de ene kant
ruige bergtoppen en gletsjers aan de andere kant. De meest bekende daarvan is
de Ortlermassief (3905 m). Het Martelltal is een van de zijdalen.

Het staat bekend om de heerlijke aardbeien en de mooie, ruige natuur.

Een goede plek om onze wandelschoenen weer eens aan te trekken.

Naast vee dat vaak voor ‘eigen’ gebruik wordt gehouden verbouwd men hier veelal nog zijn eigen groenten en aardappelen die zoals hier nog met de hand worden gerooid.

Heerlijk zo’n kabbelend stroompje.

Ook de oude boerenhuizen zijn heel karakteristiek. Kortom we hebben ons niet verveeld maar genoten van het mooie weer en de hernieuwde kennismaking met dit gebied.

14 thoughts on “VINSCHGAU – MARTELLTAL

  1. Mooie serie Ada, de laatste foto is top, nog veel details in de donkere delen.
    Gr Jan W

  2. Jij hebt ook een prachtige foto gemaakt van een koe, hij kijkt wel wat sip en ik vind de foto van de kas met aardbeien ook heel fraai… leuk gedaan met het inzetje van de aardbeienplant… het lijkt me een prachtig gebied…Agnès

  3. Op basis van wat je hier laat zien, moet dat wel een prachtig gebied zijn.
    Maar het zijn vaak toch wel de ‘kleine dingen’ die het landschap kleur geven, voor mij is dat in dit geval die wat triest aandoende koe.

  4. wat mooi die omgeving en dan die koe en de oogstende mannen,die plastic handschoentjes zagen we vroeger niet dat ging gewoon met je tien geboden.

  5. Een prachtig gebied waar jullie waren! Fijn dat we met je mee mogen wanden. Die koe, geweldig, maar wat kijkt hij bedroefd. De laatste foto vind ik een juweeltje.

  6. En na een heerlijke wandeling is het tijd voor een overheerlijke sorbet. Ik geniet aan alle kanten met je mee enneh de foto van de koe vind ik het einde!!

  7. Kan me voorstellen dat je daar genoten hebt, doe ik hier al van je mooie panoramafoto en de daar op volgende foto’s.
    Tijdens het wandelen een stop voor een lekkere coupe aardbeien met ijs en slagroom, de aardbeien zien er ook uit om in te bijten.
    De grijze koe staat er ook mooi op met de lastige vliegen op z’n snuit.
    Een prachtige omgeving.

  8. geweldig mooi ada,
    die koe, die rapende mannen en de laatste foto,
    da’s een serie die wil ik graag bestellen 🙂
    dat lijkt me geweldig zo aan de muur:-)

Geef een reactie

