MARTIN IM KOFEL – 1/4

Met de kabelbaan zweven we naar boven (niet al te best vanwege de spiegeling door de stand van de zon)

naar Martin im Kofel op 1740 m hoogte.

Vanaf het bergstation wandelen

 we in westelijke richting

over een boerderijweg.

Het pad gaat steeds licht bergop

en bergaf.

De weg leidt naar naar de twee bergboederijen Egg en Fora.

 Hiervandaan volgen we het pad nr. 14 in de richting van Schlanders.

De goederenliften

zijn nog steeds in gebruik

De boederijen lijken zo tegen de helling op geplakt.

  Het zal niet makkelijk zijn hier boer te zijn, maar je hebt wel een prachtig uitzicht

Deze goederenlift

diende voor ons als uitzichtpunt

bij elke bocht moet je gewoon even stilstaan om te kijken en te genieten

Het zou een wandeling worden van ongeveer 5 uur, met een lengte 12 km. Het hoogteverschil van ca. 1100 m, daar hadden we niet bij stilgestaan !!! .

En dat hebben we geweten !!!  😀

14 thoughts on “MARTIN IM KOFEL – 1/4

  1. Lekker woest! 🙂
    Ik hou er zo van. Mooie omgeving.
    Die bloemetjes op de laatste foto hebben we hier trouwens ook.

  2. Poeh, dat was een pittige wandeling! maar aan de plaatjes te zien was het toch wel de moeite waard denk ik.
    Schitterend wat een uitzichten!!!

  3. Is een hele mooie wandeling, maar 5 uur.
    Het is niet de makkelijkste wandeling, je oet een goede conditie hebben.
    De boerderijen staan mooi tegen de helling, maar handig lijkt het me niet.
    Prachtig gebied zeg.

  4. wow zeg echt heel mooi wat is dit genieten zeg ik krijg er heimwee van echt bijzonder mooi
    groetjes antony

  5. Je doet me zo’n plezier met je bergwandelseries. Die goederenliften heb ik (bij mijn weten) nog nooit gezien. Een praktische oplossing!
    De eerste foto vind ik op één of andere manier bijzonder mooi, hij heeft iets heel aparts.

  6. hèhè dat is een lastige wandeling, maar jullie werden goed beloond met al die mooie zichten
    dat houten platformke boven de afgrond ziet er toch niet zo stabiel uit volgens mij 🙂

  7. Vijf uur!!!! Ik stel me er op in Ada, je zult heel wat gekiekt hebben.
    Het begin is al mooi. Gr Jan W

  8. wat mooi wat een belevenis alles wat je laat zien is adembenemend maar ik denk dat je s,avonds geen pap meer kan zeggen.

  9. ohh heerlijk ada,
    de luchten lijken zoveel blauwer, en het gras groener,
    maar aan de andere kant is daar ook hard aan gewerkt hé.

    fantastisch ik blijf steeds ademloos kijken 🙂

  10. O jee, ik zit met hoogtevrees voor mn scherm, wat een hoogte. En dan die boerderijen, nah die hebben niet echt een bleek/speelveld. 😉 Beter om daar geen (kleine)kinderen te hebben!
    Ik denk dat jullie de volgende dag(en) de beentjes wel gevoeld zullen hebben. Afdalen kost ook een heleboel inspanning! Maar wat een schitterende tocht weer Ada, geweldig!

  11. Het is adembenemen mooi vanuit de lift en dat moet het ook geweest zijn op die hoogte.
    Ben toch blij dat ik al dit moois vanaf hier kan bekijken, want word altijd licht in het hoofd en de lucht word zo ijl daarboven.
    Ben dan ook meestal degene die beneden blijft bij deze hoogtes.

  12. Geweldig zijn die Höhenwege` hè om te wandelen
    Maar hun uren zijn altijd veel kleiner dan de onze.
    Maar wat een uitzichten…..ik wil ook weer naar de bergen…..!!
    Prachtserie met prachtsuperweer.

  13. nee, de boeren hebben het daar niet makkelijk, maar de koeien ook niet, eh? 😀

    12km in dit landschap is niet te onderschatten.
    Hadden jullie genoeg drinken bij? en eten, alhoewel dat niet zo belangrijk is als drinken. 😉

    adembenemende panorama’s toon je ons, ada!

  14. Zouden de boerderijen ook ’s winters bewoond worden? Dan lijkt het me vrij lastig voor ze om daar te komen.
    Ze moeten wel met hun buren op kunnen schieten. 😉
    Een hele wandeling. Wel mooi en dat vergoedt waarschijnlijk veel.

Geef een reactie

