RAFTEN OP DE ETSCH

Op onze wandeltocht naar Naturns liepen wij grotendeels tussen de appelboomgaarden en de rivier de Etsch in. Om precies te zijn helemaal rechts van de rivier van boven af gezien.

De rivier ontspringt bij de Reschenpas en is met 410 km de een na de langste rivier van Italië.

Het is een zeer onvoorspelbare rivier.

Door smeltwater kan de rivierstand dramatisch stijgen en er zijn vele stroomversnellingen.

De rivier is onbevaarbaar staat overal te lezen. Onbevaarbaar voor gewone boten. Onderweg zagen wij dit rek met waterschoenen.

Een van de nieuwste alpine sporten is rafting en wordt ook hier beoefend. Voor rafting is geen speciale voorkennis nodig,  je moet alleen houden van het element water 😉

Daarbij ga je met een boot door wilde stromen en stroomversnellingen. Zo wordt de rivier de Etsch in een kano toegankelijk voor iedereen die houdt van avontuur en niet bang is om nat te worden.

 Ook van de ‘waterpartij’ zijn professionele gidsen, die de tocht begeleiden.

Rivieren krijgen opeens een nieuwe dimensie.

Spectaculair om naar te kijken vanaf de veilige oever !!!!

18 thoughts on “RAFTEN OP DE ETSCH

  1. Geweldige fotoserie, Ada. Foto 3 vind ik helemaal bijzonder mooi !
    Raften = niets voor mij, maar respect voor de moedigen. Mooie plaatjes.

    groetjes, Truus

  2. Ik houd erg van het element water en ben helemaal niet bang om nat te worden, toch weet ik niet of ik dit aandurf. Het lokt wel ……..

  3. Spectaculair gezicht. Ik heb het één keer gedaan maar nooit weer. Het was mij te heftig.

  4. Mooi om deze waaghalzen te aanschouwen hè Ada…
    Dit is genieten met een grote G met het weer en die uitzichten
    fantastisch hoor.
    🙂

  5. Dit lijkt me ook nog eens heel gaaf om te doen!
    Lef moet je daar indd wel voor hebben.
    En hoe onvoorspelbaar de rivieren hier zijn.. Dat weet ik wel!
    Trouwens ik denk dat bijna geen enkele rivier hier in Oostenrijk of Italie goed te bevaren is met boten!

  6. Prachtig! Dat raften, daar kon ik in de Franse Alpen ook vaak lang en met veel plezier naar kijken.
    Kijken lag en ligt me in deze toch beter dan meedoen. 🙂

  7. Een heel mooie serie Ada.
    Het lijkt me inderdaad iets voor de fanatiekere watersporters,
    ze kunnen helemaal op én onder gaan in hun hobby…. 😉
    Gr Jan W

  8. Hoe zit dat nou? Vanaf de kant kijken, terwijl je zo van varen houdt? Dat kan natuurlijk niet zo zijn Ada, hup de kano in en kom maar op met (nog) engere foto’s! 🙂 Whahaha ik zie je al zitten als een soort van marsvrouw(tje) met een camera op je bolletje. Ik kijk er naar uit! 😉

  9. Heel duidelijk te zien dat het geen rustige rivier is.
    Lijkt me idd een sport om vanaf de kant te bekijken.
    Het geheel is wel indrukwekkend om te zien.

  10. Ja, dat is een heerlijk gezicht om die kano`s op z`n wilde bergrivier te zien.
    Mooie zonnige plaatjes weer
    Volgens mij hadden jullie elke dag prachtig weer 🙂

  11. Lijkt me aan de ene kant geweldig om te doen, maar aan de andere kant blijf ik liever toeschouwer. Kijken alleen is ook spannend.

  12. ’t moeten niet altijd rustige watertjes zijn, eh? 😀

    ja, het ziet er zelfs al spectaculair uit vanachter het scherm, ada! 😉

    wat moet dat niet zijn als je de beelden kan zien van wat die laatste man aan’t filmen is?? (of is dat geen camera??)

Geef een reactie

