EVEN TERUG NAAR BOVEN

We zijn verschillende keren met de kabelbaan naar boven geweest bij St. Martin im Kofel.

 Het is echt een gehucht er wonen ca. 100 mensen.

Het is vandaar een prachtig uitzicht.

Je moet gewoon even rustig de tijd nemen om te kijken naar het dal beneden.

Er zijn tal van wandelingen

die hier in Martin im Kofel beginnen.

Er staat een kleine kapel,  die je vanuit de kabelbaan ziet liggen en zeker een bezoekje waard is.

De kapel is  gebouwd op een grot die waarschijnlijk een soort heidens heiligdom was.

  Het huidige kapelletje dateert uit de 16e eeuw waarin de grot is opgenomen.

De naam komt van een oude pelgrimskapel.

Het  is gewijd aan Martin von Tours (bij ons St. Maarten).

Enorme dikke muren

De buitenkant is sober maar helemaal passend in het landschap.

19 thoughts on “EVEN TERUG NAAR BOVEN

  1. Goed dat je naar boven bent gegaan, prachtig.Herlijk zo’n klein dorpje, zou er niet willen wonen zo hoog.
    Kerkjes zijn altijd mooi om te bezoeken, doe het ook altidj in de vakantie.
    Mooie log zeg, genoten van de foto’s.

  2. Wat een mooie blauwe lucht, daar knapt een mens meteen van op tijdens zo’n triestige maandag als vandaag. Foto 5 is top.

  3. Wat een fantastisch uitzicht met dit mooie weer!
    Daar kun je al enorm van genieten
    Leuk klein sfeervol kerkje Ada.
    Zijn jullie terug gewandeld of met de rode kabelbaan weer naar beneden gegaan.??
    ,))

    @ met de kabelbaan dit keer weer naar beneden

  4. Die kabelbaan vind ik echt heel eng (daar zou ik niet graag in gaan zitten), maar het uitzicht wat je dan hebt is toch adembenemend mooi. En wat een blauwe lucht, die hebben wij hier lang niet gezien (ja dit weekend wel weer eventjes).groetjes Ghita

  5. dat kapelletje zou ik ook niet overslaan..

    maar ik zou vooral van het enige uitzicht genieten

    groeten

  6. Ga wel de kabelbaan in maar kijk altijd recht voor me uit.
    Het kerkje is inderdaad de moeite waard, wat ziet dat er van binnen mooi uit.
    Prachtíge serie en wat een mooie diep blauwe luchten.
    Fijne dag nog.

  7. Wat me het eerst opviel aan deze foto’s is de diepblauwe kleur van de lucht. Prachtig!
    Ik ben niet zo’n kerkganger, maar zo’n oude kapel of kerk mocht ik toch wel graag eens bekijken tijdens onze vakanties in Frankrijk. Of dat hier ook gelukt zou zijn, is maar zeer de vraag, want op zo’n kabelbaan heb ik het niet zo.
    Ik ben wel benieuwd hoe het er daar uitziet, want er is her en der in de Alpen een dik pak sneeuw gevallen vannacht.

  8. Een genot om naar boven te zweven en daar getrakteerd te worden op zo’n adembenemend uitzicht. Je zult daar boven wonen. Ook al heb je de kerk dichtbij, voor praktische zaken moet je toch de berg af.

  9. dat is echt heel mooi geworden echt prachtig om naar te kijken wat een uitzicht zeg echt heel cool hier kan ik wel van genieten hoor en wa een kerk
    groetjes antony

  10. heerlijk dat we even terug zijn gegaan ada 🙂

    wat een zalig uitzicht heb je genoten en geschoten,

    deze mensen weten wel wara het goed toeven is:-)

  11. duizelingwekkende hoogte, ada!!

    ik ben blij dat jij in die kabellift durft, want anders zou ik deze beelden nooit te zien gekregen! 😉

    ongelooflijk waar mensen gaan wonen, eh?
    en god erbij? ;-))

    fijne zondag, ada!

Geef een reactie

