MIJN NAAM IS

Vliegenzwam aangenaam

Ik ben een opvallende verschijning onder de berk, eik of den. Ik heb wel iets met die bomen eigenlijk kan ik zonder hen.

 Ik begin als een schimmel geheel wit.

Dan komt de rode kleur en blijft er wat schimmel als witte stippen achter.

Mijn vaste bewoner is een heuse kabouter. Helaas weinig thuis en ook nu weer in geen velden of wegen te bekennen 😀

Na een paar dagen wordt mijn bolhoedje een platte pet. Ik ben behoorlijk bekend en men heeft zelfs een liedje voor mij gemaakt.

15 thoughts on “MIJN NAAM IS

  1. Dom hé maar niet geweten dat deze begint als witte schimmel….ook geen Sinterklaas op te zien zeker? 😉
    Een grappige serie.

  2. interessant om de evolutie van de vliegenzwam te zien..

    en die vaste bewoner is toch niet erg honkvast…

    groeten

  3. nou had ik echt gehoopt bij een kenner toch wel een spoor van een kaboutertje aan te treffen,mijn geloof daarin word toch wel erg op de proef gesteld.

  4. Wat een mooie portretten, jammer dat de bewoners er niet waren (of hebben ze slen de luikjes dichtgedaan!)
    Vooral het familieportret (de laatste) vind ik mooi

  5. Aangenaam kennis te maken vliegenzwam. Kortgeleden zag ik een heleboel familieleden van u onder grote eiken staan. Ook daar waren de vaste bewoners niet te zien, hoewel eentje z’n hoedje had laten liggen.

  6. Zo. nu hoor je het van de paddestoel zelf: kabouters bestaan dus wel!!
    Mooie serie Ada, ik heb ze dit jaar helaas nog niet echt gezien…..nou ja, twee keer één stoeltje.
    Gr Jan W

Geef een reactie

