LITTLE PIED CORMORANT

Ik neem jullie nog een keer mee naar Nieuw Zeeland.

Het Taharoa domein is een 538 ha recreatiegebied waarin drie zoetwatermeren liggen, de Kai Iwi Lakes. Het gebied ligt 35 km ten noordwesten van Dargaville. De Kai Iwi Lakes zijn duinmeren.kaart   De belangrijkste bron van water is de regen die direct op het oppervlak van het meer valt. Als gevolg daarvan kunnen de waterniveaus aanzienlijk schommelen. De meren worden omringd door gum-  en wetland.  Ze behoren tot de diepste duinmeren in het land. Wij verbleven op een prachtige locatie zoals je hieronder kan zien.

NZ 045

Een paar keer per dag kwamen er Little Pied Cormorants een kleine soort aalscholver bijna voor de deur een bad nemen.

NZ 162

NZ 163

Daarna moest er natuurlijk worden

NZ 164

uitgeschud,

NZ 175

gepoetst

NZ 176

en gedroogd.

NZ 181

 Een zonnebad hoort daar tot slot ook bij   😉

NZ 182

Ik  vergeet altijd te filmen maar dit keer maakte ik toch een filmpje. Als je nog niet zat bent kun je dat via de volgende link bekijken.

Little Pied Cormorant at Kai Iwi Lakes

NZ 111

Zo ziet hij eruit na de ‘wasbeurt’

15 thoughts on “LITTLE PIED CORMORANT

  1. Wat een voorrecht om op zo’n prachtig plekje te verblijven en om daar deze prachtige vogel zo bezig te zien. Een leuk filmpje van de dagelijkse bezigheden van de aalscholver.

  2. Wat een prachtige foto’s van dit prachtige beestje, t is een showbeest, die wist vast dat je op de loer zat 🙂

  3. Je hebt deze prachtige vogel mooi kunnen bespieden .
    Het filmpje is de kers op de taart Ada.
    Je denkt vast vaak aan dit mooie land nu je hier aan het winteren bent
    🙂

  4. een heerlijk tafereeltje Ada..

    mooie scherpe foto’s van deze fiere aalscholver..

    en je filmpje mag er ook best zijn
    ..
    alvast een prettig weekend gewenst

  5. Wat een heerlijk morgenritueel, daar zou je elke keer weer blij van worden.
    Ga nu je filmpje bekijken, want ik had nog niet genoeg van deze punk-aalscholver 🙂
    Fijn weekend

    @ En ik vergat echt niet van mijn bordje te genieten, het eten was daar zelfs verrukkelijk !

  6. Hee … zijn de winterfoto’s op …?
    Maakt niet uit met zo’n goed gevuld archief als het jouwe, Ada, ik reis graag weer even mee naar Nieuw-Zeeland.
    Wat hadden jullie daar weer een prachtig plekje, en dan ook nog eens zo’n fotogenieke bezoeker. Heel mooi! Ik heb er weer van genoten.

  7. Wat een prachtige plek, hopelijk geen muggen (?) De capriolen van deze vogel heb ik in Burger Zoo gezien. Helaas zijn mijn foto’s niet zo mooi scherp als deze van jou! Op de laatste foto lijkt het net of ie zegt: ‘En ben ik geen knappe gozer, moet je m’n kuif zien! Ben toch net een nozem uit de jaren ’60!!
    Heerlijke serie Ada!

  8. Wat een prachtige scherpte en kleur hebben deze foto’s. Top!!
    De wasbeurt heb je zowel met de foto’s als de video heel mooi weergegeven, Ada.
    Heb een mooi weekend. Gr Jan W

  9. dat is niet zomaar een plekje het ziet er daar uit of je in een paradijs bent wat een schoonheid wat veen natuur,dat is nou wat er volgens mij met genieten bedoelt wordt.

  10. Het filmpje ga ik zo meteen kijken, ben net wat aan het downloaden en het internet kan al dat geweld niet in een keer aan 😉
    Jullie hadden inderdaad een prachtige plek, een oase van groen! Leuk dat je er een kaart bij doet, scheelt weer opzoekwerk.
    Prachtige vogel na de wasbeurt!

  11. fantastisch om elke stap van de dagelijkse schoonheidsritueel van deze aalscholver te kunnen bewonderen, ada!!

    wat een geluksvogel ben jij!! (en wij onrechtstreeks ook!) 😀

    wat me vooral opvalt bij je filmpje is de hemelse stilte ..

Geef een reactie

