ZO DICHTBIJ

 Gisteren was echt een dag om eropuit te gaan en dat deed ik dus.

Lopend over een pad langs een weiland zie ik wat  bewegen aan de rand voor een stukje bos.

8506

Ik geloof mijn ogen niet.

8507

 Zo dichtbij zag ik reeën in het wild nog nooit.

Eerst heb ik stilletjes staan kijken en genieten van de bokkesprongen.

Er kwam zelfs een derde ree in het zicht.

8509

Toen ik van de eerste verbazing was bekomen bedacht ik dat ik foto’s kon (moest)  maken van dit moment.

Ze hadden mij nog steeds niet in de gaten.

8512

Op het geluid van de camera reageerden ze meteen.

8513

Alert kwamen de koppies omhoog

8514

en weg waren ze.

8516

De sprong over het hek miste zij niet maar ik wel 😉

Mijn eerste ‘lentedag’ kon niet meer stuk.

20 thoughts on “ZO DICHTBIJ

  1. Wat is dit mooi zeg, vooral de voorlaatste foto is een beauty.Wat kijken deze dieren toch lief.
    En een lekker zonnetje doet ook veel.
    groetjes Ghita

  2. Prachtig, Ada, ik blijf het elke keer weer een klein feestje vinden om één of meerdere reeën te treffen in de vrije natuur.
    En dat was ook vandaag weer het geval, want ik had het geluk om een fraai poserende reebok op mijn pad te treffen. 🙂

  3. Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dag niet meer stuk kon en dat je in eerste instantie vergat te fotograferen.
    Het is toch een wonder als je deze reeen ziet en dan ook nog zo dichtbij.
    Mooie foto’s van de dartelende reeen, die kondigen de lente aan.
    Hartelijke groeten.

  4. ja, schitterend, haha! Ik heb ze ook wel eens gezien, maar nog nooit op de foto gezet!
    En de sprong, ha, ik vind dit al heel wat hoor!

  5. Een geweldige ervaring op je 1e lente dag, Ada. Prachtig om die beestjes zo mooi dichtbij te zien en dan hun leuke capriolen kunnen gadeslaan.
    Mooi gedaan.

    gr. Truus

  6. Wat mooi zo’n onverwachte ontmoeting.
    Kan me voorstellen dat je eerste lente dag goerd was.
    Prachtige foto’s !

  7. Logisch dat je eerste `lentedag` niet meer stuk kon…geweldig…wat een geluksgevoel zal jij gevoeld henbben 🙂
    Ik heb dubbel en dwars met je meegenoten.

    Je reactie stond in de ongelezen reacties, maar ik had hem echt wel gelezen !
    Net was die nog niet daar waar hij hoort….hopelijk straks wel 🙂

  8. wauw ada,
    wat een geweldige ervaring is en blijft dat hé,
    die oogjes van hun….

    om te smelten

    wat een geluksgevoel zal der door je heen zijn gegaan zeg ..

    supergaaf

  9. Als dit een voorbode is wat jij nog allemaal kan verwachten deze lente, dan ga jij drie drukke maanden tegemoet 😉

    Love as always
    Di Mario

  10. ohhhh .. deze eerste lentedag doet duidelijk niet alleen mensenhartjes deugd? 😀

    de manier waarop ze jou aankijken is meesterlijk, ada!!

    (alhoewel ik denk dat het gezicht van jou op dat moment ook wel meesterlijk moet geweest zijn!) 😉

  11. Ik ken dit supergevoel Ada.
    Echt fantastisch!
    Leuke serie als toegift …… Thanks!
    We hebben ze ook gezien gisteren ook dichtbij in een flits vlogen ze voor onze auto langs.
    Gelukkig zagen we ze op tijd en sprongen ze het bos in. Helaas geen plaatjes daarvoor was de actie te snel.
    :))

  12. Super Ada, dankzij de foto’s weten we dat je niet droomde…..
    De 21e is er weer een eerste lentedag…wie wat die brengt!
    Gr Jan W

Geef een reactie

