VERZAMELD – 1

De overeenkomst van deze foto’s is dat alle beestjes kunnen vliegen. NZ 041 NZ 042

.

NZ 049

De myna behoort tot de spreeuwachtige.

Het zijn vogels die in groepen leven.  Ze kunnen goed imiteren.

NZ 050

De Tui.

De naam komt uit het Maori ‘tui’, wat een klanknabootsing is.  Van een afstand lijkt het een grote zwarte merel met een witte vlek onder de bek. Van dichtbij gezien is de vogel heel wat kleurrijker. Hij heeft een luidruchtige vlucht.

NZ 065

White faced Heron

Een kleine reiger die veel gezien wordt bij ondiep (zoet of zout)  water.

NZ 067

Geen overeenkomst met de vorige foto’s maar gewoon decoratief  😉

15 thoughts on “VERZAMELD – 1

  1. Decoratie kan ook mooi en apart zijn, wat een mooie vlinder zo op de boomstam.
    Bijzondere vogels heb je daar gefotografeerd.
    Je log geeft me een heerlijk lente gevoel.
    Groetjes.

  2. Buitenlandse reizen geven je de kans om ook van de natuur in andere landen te genieten. De vogel die jij hier myna noemt hebben wij in Noord-India gezien. Via Wikipedia heb ik de naam treurmaina gevonden. De laatste foto is intrigerend. Wat is het?
    Groet, Kees

    @ het schijnt een zaadbol te zijn van het ‘Juffertje in het groen’.

  3. haha ik dacht al die laatste welk beest is dat
    Mina en Tui schoon beestjes
    k zou ook willen kunnen vliegen, dan vloog ik nu naar warme oorden

  4. Voor mij is de belangrijkste overeenkomst dat het allemaal zonnige foto’s zijn. En daar ben ik zo aan toe … ik scroll er gewoon nog een keer langs … 🙂

  5. op de laatste foto zie ik een vreemde vogel Ada…

    ik kijk wel uit als ik nog eens ‘tui”..

    knappe reeks

  6. Mooie serie Ada, Vreemde vogels hoor…die buitenlanders! Maar wel mooi!
    De laatste is dat het logo van de WK voetbal in Brazilië??
    Gr Jan W

  7. Die laatste kan echt niet vliegen hoor! Leuk om hier een bekende tegen te komen … de treurmaina! Die maken hier de tuin onveilig en kunnen
    te keer gaan, ongelooflijk! Vooral als ze in een boom een slang ontdekken, dan schreeuwen ze alles bij elkaar en vallen om de beurt aan totdat
    de slang uit de boom valt. Regelmatig dat je ineens een plofje naast je hoort en je vervolgens wezenloos schrikt omdat er een slang uit de hemel
    is komen vallen 🙂 De tui is erg mooi met al die blauwtinten tussen het zwart.

Geef een reactie

