DE LANDING

De ooievaars zitten al weer op hun nesten.

8484

Het aanvliegen op het nest is altijd een grappig gezicht.

Ik maakte er een serie van op 4 maart jl.  waarvan ik er een aantal laat zien.

8486

Het zoeken naar de juiste aanvliegroute,

8492

het kijken

8497

en de landing wordt ingezet.

8498

De koers bewaren kost de nodige inspanning.

8499

De poten bungelen in een poging het evenwicht te bewaren

8500

Tussen de bomen is het wel even goed navigeren.

8501

De ooievaar op het nest volgt het allemaal maar gaat geen centimeter opzij om het landen makkelijker te maken.

8503

Maar welkom heten hoort erbij.

8504

15 thoughts on “DE LANDING

  1. Prachtig !!!!
    Eerdaags weer een richting lokkerij in de Wijk gaan.
    Geweldig om te zien.
    Groetjes.

  2. De serie is erg mooi geworden. Mooi dichtbij, scherp, blauwe lucht en goed beeldverslag.
    Je hebt gelijk wat die bungelende poten betreft, net alsof ze er niet bij horen.
    Het nest lijkt me nog niet opgebouwd, klopt dat?

    @ dat klopt volgens mij zijn ze net terug. Wellicht is er inmiddels al wel opgebouwd maar het is mij te koud 😉

  3. Prachtig, de landing van de ooievaar, en de mooie blauwe lucht doet het ook goed, dat springt zo’n zwartwitte vogel er helemaal uit.
    Ik heb ze hier nog niet op het nest gezien, komende week ga ik nog wel even kijken of ze hier ook een nestje willen bouwen.
    groetjes Ghita

  4. Geweldige serie en prachtige fotos Ada.

    Mooi tegen die blauwe lucht.
    De landing super vastgelegd!!
    🙂

  5. Prachtige serie, de aanvliegende ooievaar komt erg mooi uit tegen die strakblauwe lucht.
    Je laat in woord en beeld mooi zien wat er bij die landing komt kijken.

  6. wow, wat een mooie strakblauwe lucht waar die in vliegt he! Prachtig. En wat een nette landing, voorzichtig en bedachtzaam.

  7. Je hebt het getroffen . Een mooie combinatie van gunstige omstandigheden en bijzondere vogels. Knap gedaan. Het is nu wel even afzien voor ze met de kou en gevoelstemperaturen ver onder nul.
    Prettig weekend, Kees

  8. Prachtige serie Ada, mooi die strak blauwe lucht!
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W

  9. olala dat is prachtig Ada, dat is wat anders dan dat reigerke van mij
    echte topfoto’s, ik zal eens in de leer komen bij jou

Geef een reactie

