KNABBEL OF BABBEL ??

Uit een ooghoek zie ik beweging in een boom.

Een eekhoorntje is daar bezig met een dennenappel.

Hij heeft van die leuke pluimpjes op z’n oren.

0506

Zodra ik stilsta neemt hij meteen run naar een andere boom maar verliest’ z’n maaltijd niet 🙂

Hij was zo snel dat ik niet kon zien of het nu Knabbel of Babbel was  😀

Hij vluchtte precies naar de ‘verkeerde’ kant van het licht.

0507

 Toch laat ik de foto zien want het slihouet laat mooi zijn pluimoren en pluimstaart zien.

0509

Tijdens een sprong spreidt hij zijn ledematen, waarbij de losse huid op de flanken helpen om in de lucht te blijven. De pluimstaart dient als roer, waarmee hij zijn sprong kan sturen.

15 thoughts on “KNABBEL OF BABBEL ??

  1. Leuk deze ontmoeting Ada.
    Super dat je um zag :-))
    Tijdens ons fietstocht afgelopen zondag zagen we er ook nog eentje.
    leuk hoor!

  2. Heel leuk om te zien en te fotograferen. Ken mensen die hem in de tuin hebben.
    Dat lijkt me helemaal mooi !
    Groetjes

  3. volgens mij is het knabbel want babbel babbelt meer en knabbel juist ja knabbelt meer,logies toch.!

  4. Het is al weer lang geleden dat ik een eekhoorntje mooi op de foto heb gekregen. Het is jou in ieder geval goed gelukt.
    Groet, Kees

  5. What’s in a name. ‘Gewoon’ leuk en prachtig om te zien. Zeker de laatste foto. Prachtig die haren in tegenlicht!

  6. Die foto met tegenlicht vind ik super, alle haartjes op staart en oortjes kun je tellen. Mooie serie!

  7. Dit moet Knabbel wel zijn, hij blijft onder alle omstandigheden met eten bezig….
    Gr Jan

  8. Altijd leuk om een eekhoorntje op te pad te treffen, en als je hem dan ook nog eens knap in beeld weet te vangen, is het helemaal mooi.
    Die enkele keer dat ik eens een eekhoorntje zie, zijn ze me steeds te snel af voor een foto.

  9. Blijven toch beesten waar je altijd naar blijft kijken. Ik kom ze vlakbij mijn werk regelmatig tegen. Maar blijf het mooi vinden.

    Love As Always
    Di Mario

Geef een reactie

