GEDONDER OP HET NEST

Terwijl ik sta te genieten van de jonge ooievaars hoor ik een luid geschetter. Als ik me omdraai zie ik een heus gevecht op een ander ooievaarsnest. Een indringer dat is duidelijk. Of er op dat nest eieren of kleintjes aanwezig zijn heb ik niet kunnen ontdekken. De foto’s zijn met tegenlicht genomen maar ik vond de foto’s toch wel goed genoeg om er een blog aan te wijden.

Kijk maar mee.

2542

* *

2543

* *

2544

* *

2545

De indringer lijkt verdreven

2546

 er volgt echter nog een aanval

2547

* *

2548

* *

2549

* * 

2550

 daar gaat de aanvaller

2551

 De aftocht én overwinning wordt luid kenbaar gemaakt.

Toch wel heftig nietwaar

17 thoughts on “GEDONDER OP HET NEST

  1. Op een dergelijke actie had je vast niet gerekend, maar het heeft je weer een mooie serie opgeleverd. Ook in het dierenrijk is het dus niet altijd en overal pluis. ‘Is maar goed dat dat vrouwtje haar mannetje staat!

  2. Heel mooie deze foto’s van ooievaars, zeker die van de jonkies.
    Heb dat nooit gezien, die pluizenbollen, leuk.
    Groetjes

  3. Nou, dat ziet er zeker behoorlijk heftig uit, tjonge wat een gedoe.
    Gelukkig is het goed afgelopen. Prachtige serie, Ada, je hebt vast met de mond open staan kijken….
    groetjes, Truus

  4. Een onvervalste buren ruzie!!! Wat een prachtige oorlog reportage Ada. Je hebt met gevaar voor eigen leven dit geweld gefliepst.

  5. De bijna zwartwit uitvoering maakt het nog heftiger! Mooie serie Ada, heel bijzonder!!
    Gr Jan W

  6. Die had vast een borrel teveel op en wist dus niet dat hij op het verkeerde nest zat.

    Love As always
    Di Mario

  7. Heel bijzonder om zo’n gevecht te mogen zien en te kunnen fotograferen. Op de webcam van ‘Beleef de lente’ had ik het ook al eens gezien. Maar deze foto’s zijn veel indrukwekkender.

  8. tja, vergissen is niet alleen menselijk, maar ook ooievaars, merk ik nu? 😯

    waarom hangen ze ook geen nestnummers? ’t zou het thuiskomen na een nachtje stappen héél wat makkelijker maken? :mrgreen:

    indrukwekkende serie, ada! 😀

Geef een reactie

