U K K I E

Ik zie een witte kwikstaart driftig op en neer stappen.

Druk, druk, druk en wat zijn ze snel   🙂

Telkens vliegt hij van en naar een bergje gemaaid gras.

3277

 Dat wilde ik dus eens nader verkennen.

3272

Door de lens zie ik achter het bergje een klein koppie. Een ukkie  kwikstaart   😉

3284

Ik bleef op gepaste afstand ‘op de plaats rust’ staan om foto’s te nemen.

3296

Dekking zoeken bij onraad

3333

Maar toch even oefenen met de vleugeltjes

3334

Nieuwsgierig naar de omgeving kijken

3335

Het koppie gaat heen en weer:  waar blijft het eten nou

3344

Niet van rechts

3346

Ook niet vanaf de linkerkant

3351

Nou dan maar even zitten

3353

Even schreeuwen want ik hebt honger . . . . .

Het voeren ging zo snel dat ik daar alleen maar te bewogen beelden van had, jammer.

13 thoughts on “U K K I E

  1. Echt weer een heerlijk blog Ada.
    Vooral de bloemen en grassen van het talud vind ik schiterend om te zien.
    Ik kan me voorstellen dat je dat jonge grut in het veld even wat
    beter wilde bestuderen en dat is je aardig gelukt 🙂
    Groet, Helma

  2. Dat het voeren zo snel ging heb ik helemaal beeld bij. De kwikstaarten zijn zo beweeglijk.
    Eén jonkie dat is niet royaal. Die zal wel vetgemest worden.
    Je hebt het beestje met je lens mooi dichtbij kunnen halen.

  3. Ben al super blij dat je het jonkie zo mooi in beeld hebt gebracht, wat een geluk dat je rustig bleef kijken naar wat de vogel deed en daar werd je voor beloond.
    Weet zeker dat je een volgende keer het voederen ook vast zal leggen.
    Een heel fijn weekend.

  4. Zo’n jong kwikstaartje is bepaald geen alledaags gezicht.
    Wat leuk dat je dat jonkie ontdekte en dat je er vervolgens zo’n mooie serie van kon maken.
    Maak er een mooi weekend van, Ada.

  5. Wat een mooie serie Ada. Het is inderdaad een rap beestje. En wat goed dat je er een kuiken bij hebt kunnen kieken.
    ‘k Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

Geef een reactie

