één jaar

Allereerst hartelijk dank voor alle bemoedigende en lieve reacties.

4154

De diagnose kleincellige longkanker met uitzaaiïngen naar de bijnier en lympfklier in de hals kwam aan als een mokerslag. Tevens kreeg ik te horen dat mijn levensverwachting één jaar zou kunnen zijn. Genezing niet mogelijk is. Een aantal chemo kuren zou de levensverwachting kunnen verlengen. Slagingkans 40%.

Goed nieuws inmiddels.

De chemo is aangeslagen en de tumoren zijn zo’n 25%  kleiner geworden.

Vandaag ga ik weer voor 2 dagen aan het infuus voor chemo nummer 3. Het is zwaar maar ik ga ervoor.

Voordat ik een beetje uit het dal ben gekropen duurt het nog wel even. Ik ben dus zeker niet eerder terug hier dan medio november.

Ondertussen geniet van het leven want het is kostbaar.

Tot dan.

45 thoughts on “één jaar

  1. gewoon op je eigen tempo doen hoor Ada!!! je hebt nu genoeg aan jezelf.
    mensen zijn misschien benieuwd en leven mee, maar JIJ bent belangrijker dan wat ook, voel je dus niet verplicht om wat dan ook te doen.
    heel veel sterkte in deze zware tijd!!!!!!!
    ik denk aan je…

  2. Hallo Ada, ik hoop dat je al een heel eind op weg bent om het dal uit te kruipen. We kijken ernaar uit en duimen voor je.
    Misschien lukt het je om een kleine update te geven, zodat we geen dingen gaan schrijven, die goed bedoeld zijn, maar toch verkeerd over kunnen komen..
    Groetjes en sterkte gewenst. Jan W

  3. Klop klop kom ik gelegen Ada? Ik wil je ff laten weten dat ik veel aan je denk!
    Héél veel sterkte en beterschap, dikke knuffel en liefs Marjolein.

  4. hoe hard de wind ook waait ada,
    mijn kaarsje stat veilig binnen op de kast,

    ik hoop dat er al enige verlichting is,

    lieve groet,
    xxx

  5. Hai Ada, kwam je weer even dag zeggen en hopelijk kom je gauw terug met héél goed nieuws…vast wel 🙂
    Ken je wel niet in het echt, maar toch een erge dikke knuffel.
    Hopelijk tot gauw 🙂

  6. Het is gek maar je gedachten en gevoel kun je niet uitschakelen, maar weet dat ik vaak aan je denk.
    Sterkte en liefs Bep

  7. Hoi Ada, ‘k kom nog even langs. ’t Is vreemd hoe bloggen een band schept en je laat meeleven met mensen waar je slechts een naam van kent.
    Ik kan me een beetje voorstellen wat jij en je familie door moet maken. Veel kracht en beterschap wens ik jullie. Gr Jan W

  8. Hoi Ada, ik kom je een rustige zondag wensen. Ik hoop dat het goed met je gaat. Ik mis je hier en zal blij zijn als je weer log plaatst . Dat zou immers een heel goed teken zijn. Meid ik wens je sterkte, moed en beterschap, ook je man veel sterkte.
    Liefs uit Enkhuizen.

  9. Hallo Ada. kom je nog even op bezoek. Gaat alles goed met je, ik hoop het van harte.
    Dat de chemo z’n werk doet en jij weer snel opknapt. Sterkte en beterschap.
    Gelukkig heeft een blog geen bezoektijden, dus ik kom hier binnenkort weer langs.
    Groetjes Jan W

  10. Hé lieve Ada, ik kom je een dikke knuffel geven. Hopelijk gaat het al weer wat beter na je 3e kuur. Heftig hè?! In gedachten ben ik vaak bij je en wens jou en je man heel veel sterkte en moed!
    Knikke duffels (Nynke en ik draaien alles om)= dikke knuffels, dag, liefs Marjolein.

  11. Kom je nog even bezoeken Ada, ‘k hoop dat je de 3e kuur goed heb doorstaan.
    Beterschap en sterkte gewenst door Jan W.

  12. Pffttttt dit nieuws is echt een mokerslag Ada….
    Het is niet te bevatten als je dit te horen krijgt en denk vaak aan jou.
    Hoopvol en positief is het nieuws dat de chemo goed is aangeslagen !
    Sterkte ! Sterkte! Sterkte!
    Liefs en dikke knuffel !!

  13. Zou je zo graag willen knuffelen en steunen in deze zware tijd.
    Ben blij dat je positief nieuws hebt gekregen, geniet maar van alles wat je kunt doen. Vind het beroerd dat we niets kunnen doen en mag ook al niet naar mijn vriendin die in de zelfde situatie zit als jij, want we zijn hier snip verkouden en als we haar aansteken krijgt ze longontsteking met alle gevolgen van dien. Ben blij dat je zo sterk bent om dit op je blog met ons te delen, wens jou en je familie heel veel sterkte toe. Dikke knuf (dat kan op afstand toch geen kwaad he). Heel veel liefs Bep.

  14. daar word ik nu stil van Ada…

    goed nieuws dat de tumoren kleiner worden..

    veel sterkte gewenst en nooit de moed opgeven ..

    ik duim voor je

    Willy

  15. Heel veel sterkte de komende tijd. Knap van je dat je er over kunt praten.
    Ik hoop voor je dat de chemo’s een positieve uitwering zullen hebben .
    Geniet zolang het nog kan en ik hoop nog heel lang, groetjes Anne-Marie

  16. Als ik dit lees lopen de rillingen over mijn rug.
    Heb maandag en vanmorgen nog veel aan je gedacht omdat je/jullie zo van water houden (was op minicruise)
    Maar zo te lezen ben je oersterk en zullen de percentages steeds beter en hoger in jouw voordeel komen.
    Hou je taai met de nieuwe chemo en ik denk vaak aan je en ik zal je raad echt bewust opvolgen ;-0
    Hele dikke kus al ken ik je niet ;-0

  17. Lieve Ada,
    Ja dat wil ik geloven dat het eerste bericht als een mokerslag binnen kwam! Mens wat een schrik. Nu een paar weken later en 2 chemo kuren verder, heb je beter nieuws gekregen: de tumoren slinken en de therapie slaat aan. Inmiddels ben je bezig met chemo 3. Ik denk aan je en duim voor je en hoop dat je
    net als de vlieg op je prachtige foto, stapje voor stapje uit het dal klimt!
    Liefs Marjolein.

  18. Och Ada, wat een enorme schrik en wat een slecht nieuws kreeg je aanvankelijk te horen. Gelukkig zijn de berichten nu wat optimistischer. Jan schreef het al dat we het over je gehad hebben. Het lijkt vaak normaal, het wisselen van de seizoenen, Ada die weer gaat varen door de wateren in de Kop. En dan valt ineens alles in het water.
    Heel veel sterkte gewenst en een warme groet van Jetske

  19. Bijgekomen van de schrik na je vorige logje, heb je me opnieuw stil gekregen, Ada.
    Gelukkig klinkt er naast alle ellende ditmaal ook hoop en goed nieuws door je bericht heen. Toen we onlangs tijdens een vaartochtje langs Belt Schutsloot kwamen, hebben we gedrieën even heel hard aan je gedacht. Ik heb bewondering voor de positieve insteek waarmee je de strijd aangaat. Meer dan je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd, kan ik helaas niet doen. Met een hartelijke groet denk ik aan je.

  20. O, jeetje, ik schrik hier van, ik heb een tijdje je blog niet gevolgd ( na de time out blog, had ikniet meer gekeken), en nu lees ik dit.
    Een heel heftig bericht, gelukkig blijf je positief en blijf je genieten van alles wat je tegenkomt.
    Heel veel sterkte
    Groetjes Ghita

  21. Het was wel een heftige mededeling om te horen hoe het er met je voor staat. Gelukkig dat de eerste behandeling effect heeft gehad. Nogmaals veel sterkte en houd de moed erin!
    Groet, Kees

  22. dit te moeten lezen, knijpt mij mijn keel dicht, ada, wat moet dat dus niet bij jou en je naasten doen! 😥

    dat de chemo zijn werk doet, is heel goed nieuws!
    ik duim voor je dat ook de volgende chemokuur aanslaat en jij je positiviteit mag behouden!!

    ik wens jou en je geliefden héél veel sterkte!
    mijn kaarsje voor jou brandt ..

  23. Dat goede nieuws moeten we ons altijd aan vasthouden. Sterkte de aankomende tijd. We denken aan je.

    Love As Always
    Di Mario

  24. Klamp je vast aan het goede nieuws Ada, Elk %tje is mee genomen. Heb het van heel kort meegemaakt, na vele gemo´s gaat het verlopig weer goed.
    Sterkte en blijf positief, laat je camera spreken als je kunt, groetjes leo.

  25. heftig en tegelijk ietwat positief nieuws
    als deze volgende kuur nu weer goed aanslaat dan ben je al terug een stap verder in de goede richting
    heel veel goede moed, kracht en positiviteit wens ik je x

  26. Dankjewel voor dit bericht Ada, en respect voor je instelling.
    Als het bij mij/ons al hard aankomt moet het voor jou en je familie nog veel harder aangekomen zijn.
    Ik wens je veel sterkte en steun van de mensen om je heen, ik zal voor je duimen om een positief herstel.
    Groetjes Jan W

  27. Wat goed van je Ada om dit nieuws met ons te delen, respect.
    Je zult nog een zware periode tegemoet gaan, helaas kunnen wij niets anders voor je doen, dan een beetje met je meeleven en proberen te steunen in deze zware strijd. Ga er voor , knok er voor, elke extra dag,week,maand, jaar is meegenomen ! Ik hoop dat de diagnose over enkele maanden nog gunstiger voor jou zal uitpakken.
    In de tussentijd héél veel sterkte voor jou en allen die je lief zijn !!

    groetjes, Truus

  28. Heel veel sterkte Ada, dat zul je hard nodig hebben.
    Hopelijk zet het door wat de wat het kleiner worden van de tumoren betreft.
    Goed dat je er voor gaat, dat bewonder ik in jou.
    Gr. Tinie

  29. tjee… 1 jaar…Ada, je laat me wéér schrikken! ben blij te horen dat er nu ook goed nieuws is.
    ik wens je veel kracht en doorzettingsvermogen voor deze 3e kuur (en de tijd erna)!!
    heb vertrouwen en probeer positief te blijven. heel veel sterkte!!!!

  30. hier word je weer stil van,maar ik merk dat je er zelf positief in staat en er voor gaat,geweldig dat je de kracht mag vinden om zo door te gaan.

  31. goh ja dat is echt wel héél erg schrikken,
    ik lees dit bericht als erg positief, en hoop dat het tóch de goeie kant op gaat, en je er wat langer dan een jaar van mag gaan maken.
    ik duim voor je,
    dikke knuffel
    xxx

  32. Hoewel ik met vakantie ben, wil ik toch reageren. Het is niet niks wat je voor je kiezen hebt gekregen. Er zijn bemoedigende tekenen. Hou je daar aan vast. Sterkte met de nieuwe chemokuur. Blijf positief, daarmee help je jezelf om het volle gevecht aan te gaan. Het leven is zeker weten kostbaar. Ga ervoor! Heel veel sterkte!

Geef een reactie

