HOE HET IS GEGAAN

Een kort berichtje over hoe het mij vergaan is.

Het viel niet mee. Na de 3e chemo volgde een tussentijdse ziekenhuisopname omdat mijn nieren niet goed meer werkte. De 4e chemo werd uitgesteld omdat de bloedwaarden niet goed waren en mijn nieren nog steeds niet goed werkte.

Inmiddels zijn de chemo’s verleden tijd. Ze hebben hun werk wèl gedaan. De tumoren zijn ruim 40% geslonken. Ook de uitzaaiingen hebben deels het lootje moeten leggen.

Langzaam maar zeker begin ik weer wat op te krabbelen.  Het is lastig om een goede balans te vinden tussen rust en actief zijn. Ook het omgaan met de onzekerheid wat de tumoren gaan doen is moeilijk. Zeker is dat op enig moment de tumoren weer ‘onrustig’  zullen worden.  De eerste check is gepland begin februari volgend jaar.  Voorlopig even geen ziekenhuis meer en geniet ik van de dagelijkse dingen.

Fotograferen doe ik nog niet. Maar dat zal zeker weer komen.

Ik zie de zon weer door de bladeren schijnen    🙂

5658 kopie

Dank voor jullie trouwe en bemoedigende reacties.

Tot gauw.

33 thoughts on “HOE HET IS GEGAAN

  1. Hallo Ada,
    Wat fijn om weer een berichtje van je te lezen.
    Het is allemaal een langdurig process, met veel onzekerheid, maar het klinkt positief.
    En je bent er weer even op uit geweest, dus je geniet nog steeds van al het moois buiten.
    groetjes Ghita

  2. Ah Ada, je hebt je kopfoto en uiterlijk gewijzigd! Volgens mij een teken dat je een (beetje?) energie hebt om je met je blog bezig te houden! Geweldig meid!!! Ik wens je een goed weekend, sterkte en liefs!

  3. Hallo lieve Ada. Ik ben al een tijdje niet meer aan het bloggen, een dipje na een simpele enkeloperatie wat allemaal iets anders is uitgepakt dan ik gehoopt had. Maar staat in geen vergelijking in welke strijd jij momenteel zit, ik schrik ervan.Het duurt allemaal langer en kan nog steeds niet goed uit de voeten kan, niet fotografeer op het moment. Maar jeetje wat jij nu momenteel meemaakt. Lees gelukkig ook dat het weer wat beter gaat.
    Wil je heel veel sterkte en kracht wensen.
    Liefs Tiny.

  4. Hallo Ada,
    Fijn dat je ons laat weten hoe het jou in de afgelopen maanden is vergaan. Respect !!
    Even rust voor jou – even tijd om op adem te komen.
    Ik zie veel zonlicht op jouw mooie herfstbladeren. Hoop dat er voor jou nog veel warmte, zon en licht in het verschiet ligt !!
    Hou je taai !!
    Lieve groetjes, Truus

  5. Het is zo makkelijk om hier een reactie neer te zetten, zou men wel beseffen hoe moeilijk, onzeker en zwaar dit voor je is?.
    Pak die zonnestralen beet met beide handen en ik wens dat je in deze tijd zonder ziekenhuis wat dingen kunt doen waar je van kunt genieten en je zullen ontspannen.
    Weet in ieder geval dat je regelmatig in onze gedachten bent, want weet je m’n vriendin heeft er steun aan als we er met elkaar over praten.
    Bij haar wordt er volgende week beslist of ze een tijdje gaan stoppen met de kuren, hoop het zo voor haar. Het is zo zwaar en moeilijk voor jullie en ben zo blij dat de kuren wel aanslaan. Ada wens jou en je familie alle warmte en steun toe waar men je mee kan omringen.
    Hartelijke groeten en liefs Bep.

  6. een vervelende emotionele periode Ada…

    maar je zin voor humor heb je niet verloren…

    een voorspoedig herstel gewenst
    ..

  7. fijn om nog iets van je te horen en vooral ook goed om te weten dat de chemo zijn werk doet

    laten we hier met zijn allen een heel lief en warm zonnetje voor je zijn

  8. Good to hear that you have got through the chemo with positive outcomes. Thank you for updating us. My best wishes for continued and many healthy happy days ahead.

  9. wat fijn dat de chemo is aangeslagen Ada!
    en goed te horen dat je de zon weer ziet schijnen.
    ik denk dat het niet makkelijk zal zijn, maar ik hoop dat je weer een beetje kunt gaan genieten.
    sterkte!!

  10. Lief van je dat je nog aan ons denkt in deze moeilijke tijd. Ik kan het erg waarderen om toch nog even te horen hoe het met je gaat. Ben blij voor je dat de chemo’s voorbij zijn. Geniet van de mooie dingen om je heen.

    Love As always
    Di Mario

  11. Hai Ada,
    Fijn om te lezen dat de chemo`s goed aangeslagen zijn, dus je rust is zeer zeker verdiend.
    En laat de zon schijnen dwars door de blaadjes heen…met positiviteit kom je véél verder, daar staan de artsen ook altijd van te kijken !
    Hou je taai, ik blijf voor je duimen en langskomen om van je blaadjes te genieten.
    Bedankt voor al je openheid en een hele dikke knuff
    Daaaaaaaag

  12. Dag Ada, fijn dat je een berichtje plaatst. Je hebt een intensieve periode achter de rug, zeg. Je hebt het dus niet voor niets allemaal ondergaan. Gelukkig dat je nu even pauze hebt. Geniet er maar van, voor zover dat gaat natuurlijk.
    Heel veel sterkte gewenst voor jou en allen die om je heen staan!

  13. Even rustig ademhalen…wat zal dat nu welkom zijn voor jou en je naasten.
    Hopelijk blijft het opwaarts gaan met de genezing en kun je straks weer volop genieten van het leven.
    Een leven, dat door jouw ziekte een heel andere wending heeft gekregen.
    Ik wens je heel veel kracht en vooral vechtlust toe om je ziekte verder te lijf te gaan.
    Groetjessss…Ria.

  14. Fijn dat de zon weer een beetje gaat schijnen voor jou Ada, al is het dan tussen de bladeren door.
    Ik wens dat die weer volop voor jou gaat schijnen en tot die tijd wens ik jou en je familie heel veel sterkte.
    Groetjes Tinie

  15. fijn dat je een berichtje nalaat maar vooral dat de chemo toch wat zijn werk gedaan heeft. Ik zal zeker nog voor je duimen en wens je oneindig veel sterkte en moed.

  16. Vol bewondering heb ik gelezen hoe je de strijd aangaat en daarover schrijft.
    Fijn om te weten dat de chemo is aangeslagen en dat de tumoren flink zijn geslonken, dat biedt hoop en perspectief voor de toekomst.
    Ik wens jou en de mensen om je heen veel sterkte voor de komende tijd!

  17. Fijn Ada dat je een bericht plaatst hoe het met je gaat. Je hebt een moeilijke tijd achter de rug, want chemokuren zijn zwaar. Als je organen het dan ook een beetje af laten weten, is het extra zwaar. Goed nieuws dat de kuren niet voor niets zijn geweest en dat al een groot deel van de tumoren verdwenen is. Rust goed uit deze periode zonder ziekenhuisbezoek en behandelingen. Blijf positief, want dat is al een groot deel van de genezing. De zon blijft schijnen. Achter de wolken en ook door blaadjes!
    Heel veel kracht om moedig door te gaan!

  18. Fijn iets van je te horen.
    Denk veel aan jullie in deze heftige spannende emotionele tijd Ada
    Goed dat de chemo’s hun werk hebben gedaan en zijn aangeslagen zodat dat je even weer tot rust kan komen.
    en kan genieten van de mooie dingen van het leven.
    Blijf voor je duimen…..
    Heel veel sterkte voor jou en je naasten die je zo lief zijn.
    dikke ((((KNUF))))

  19. Hoi Ada, dank voor je up-date. Ik ben blij dat de tumoren geslonken zijn en dat je even niks met het ziekenhuis hoeft. Deze pauze geeft je je kracht en energie weer stap voor stap terug! Ik kan me voorstellen dat de onzekerheid over hoe het verder gaat soms groot is, maar gelukkig zie je door de (herfst)bladeren de zon weer. Knap hoor hoe je met je ziekte omgaat!!!
    Ik blijf voor je duimen en aan je denken, veel sterkte voor jou en je man, dikke knuff Marjolein.

  20. Je wordt zo wel erg geconfronteerd met je kwetsbaarheid. Het is bemoedigend dat de behandeling effect heeft gehad. Het neemt niet weg dat het zowel lichamelijk als ook geestelijk heel erg belastend is. Het valt ongetwijfeld niet mee optimistisch te blijven maar het is wel het beste dat je kan doen. Zoals iemand ooit zei “Probeer geen dag te verspillen en zorg ervoor dat er iedere dag wel iets gebeurt waardoor de dag de moeite waard is”.
    Veel sterkte de komende tijd.
    Groet, Kees

  21. Ada ,wat knap dat je dit met ons wilt delen ,woorden schieten te kort maar je bericht heeft vele positieve kanten . probeer weer te gaan genieten ,hoe moeilijk ook.groetjes cobie en bas.

  22. Wat heb ik veel aan je gedacht en voor je geduimd Ada. Ik ben zo blij voor je dat het nu wat positiever is. Geniet van elk moment met volle teugen meid!
    gelukkig ben je heel positief in gesteld dat is al een grote overwinning. Ik wens je alle goeds en heel veel sterkte en succes. Zelf weet ik uit ervaring wat chemo en kanker is. Ik leef intens met je mee!

  23. ohhh ada, dat is een heel fijn nieuws,
    ik heb regelmatig op je blog gekeken of er al enig nieuws was, en dit is goed nieuws,
    40% is een mooi begin om ze weg te helpen toch, da’s een flinke klap voor ze,
    nu de rest nog,
    ik blijf aan je denken ada, en je weet dat een optimistische kijk misschien niet meteen je beter maakt, maar wel een hoop ellende scheelt,

    dank je wel voor dit geweldige nieuws,
    je bent er weer met een heel mooie foto, daar kan ik wel op teren..

    lieve groeten en doe zo voort,
    dikke knuffel,
    xxx

  24. goed nog iets van je horen Ada
    zo blij dat de tumoren zoveel verminderd zijn, ik blijf duimen voor je
    t zal niet altijd gemakkelijk zijn, maar nu dag per dag proberen te genieten van de kleine dingen zoals eens een koffie/thee gaan drinken, de mooie herfstbladeren bewonderen,…
    Ik wens je heel veel kracht om alles te doorstaan
    groetjes x

  25. dankjewel om ons te laten weten hoe het met je gaat, ada!
    ik ben blij voor jou dat de chemo’s gedaan zijn, maar vooral, dat ze aangeslagen zijn en de tumoren hebben weten te verkleinen!
    stilaan mag ook jij weer gaan genieten van de mooie dingen van het leven!
    ja, ook van dat heerlijk zonneke! 😉
    heel veel sterkte voor jou en je geliefden!!

  26. Hallo Ada, fijn dat je een berichtje plaatst,en eindigt met de zin, dat je de zon door de blaadjes ziet schijnen.
    Top dat de chemo’s hun werk gedaan hebben, nu moet je herstellen en het weer zelf doen. Sterkte hiermee.
    We blijven duimen en langskomen om je te steunen, voor zover dat digitaal mogelijk is.
    Groetjes Jan W

Geef een reactie

